Grashoek verslaat Someren op vechtlust

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

1 maart 2015 10:00

Door Rick Graus

Vandaag reisde een zeer jong team van Grashoek 2 af naar Sportpark De Potacker in Someren, waar het moest aantreden tegen Someren 6. In Someren, waar veel spelers voor het eerst speelden, vond de wedstrijd al plaats om maar liefst 10:00 uur ’s morgens. Dit zorgde ervoor dat de mannen van Roy van der Sterren en Bart Gommans al om 08:45 uur bij Leanzo moesten verzamelen. Aan o.a. Twan Hunnekens was duidelijk te zien dat dit veels te vroeg was, dit bleek ook het geval voor Joep Philipsen (die het waarschijnlijk veels te laat had gemaakt vannacht), want hij kreeg het voor elkaar om pas om circa 12:30 uur wakker te worden, waardoor hij dus niet aanwezig was bij de match.

Vandaag moest Bas Maessen bij zijn rentree bij de het tweede gelijk de zware taak op zich nemen om de defensie te leiden als laatste man, doordat Ruud Boots en Dennis Jacobs verstek moesten laten gaan wegens een blessure en Danny Gommans met het eerste mee moest. Rick Graus werd hierdoor een soort Koscielny rol opgelegd, hij stond namelijk voorstopper en moest zich helemaal vastbijten in zijn tegenstander. Deze rol vervulden beide heren met verve. Maar eigenlijk speelde het hele team sterk en fel. Someren kwam amper aan spelen toe en wanneer het dit wel deed was het al gauw weer Grashoek die de bal onderschepte. Voornamelijk Wouter van der Sterren, Andy Hunnekens en Graus onderschepten veel ballen vandaag en speelde allen een uitstekende wedstrijd. Ook aanvallend was van der Sterren vandaag nadrukkelijk aanwezig, centraal op het middenveld ging bijna elke aanval via hem. Mede hierdoor kwam Grashoek vlak voor tijd ook op voorsprong. Daan van Bemmel zette vanaf de linkerkant van het middenveld een solo aan tot de rechterkant van de rand zestien, pas hier zag hij een mogelijkheid om met zijn goede rechterbeen te kunnen schieten, en dat deed hij dus ook. Hij verschalkte de keeper met een droog schot in de rechter onderhoek; 0-1. Met nog enkele minuten te gaan zou Grashoek dit eenvoudig tot de rust moeten kunnen volhouden, dachten ze tenminste. Want het was Graus die (net als Koscielny weleens) een fout maakte waardoor Grashoek een corner moest vergeven, en juist uit deze corner viel de gelijkmaker waarna de scheidsrechter ook direct af floot; 1-1.

Hierdoor ging Grashoek met een ietwat zure nasmaak rusten. Maar ze wisten dat, als ze zo door zouden gaan het wel goed zou komen in de tweede helft. Dit bleek ook uiteindelijk het geval. Want nadat het legio goede mogelijkheden om zeep hielp, o.a. spits Erwin Pijnenburg die alleen op de keeper miste, kwam de verlossing uiteindelijk toch. Zo’n twee minuten voor tijd was weer een schot van van Bemmel, ditmaal kon de doelman hem pareren alleen deed hij dit niet voldoende waardoor Andy Hunnekens de bal eenvoudig van dichtbij binnen kon schieten; 1-2. Een ontlading volgde bij vele spelers die dit zeer uitbundig vierde, want na de vele missers voelde dit als gerechtigheid na een goede match waarin Someren verslagen werd op basis van agressie en felheid.  Door deze overwinning gaat Grashoek zelfs over de Someren heen in de ranglijst, en neemt het de 7e plaats in met 17 punten uit 13 wedstrijden.

Volgende week zondag (8 maart) volgt de thuiswedstrijd tegen MULO 4 (Helmond) om 12:15 uur.