Grashoek 2 krijgt hevige klap te verduren

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

8 februari 2015 11:00

Door Rick Graus

Direct na de winterstop heeft Grashoek 2 direct een zware klap ontvangen. De wedstrijd tegen SV Deurne 5 liep uit op een zware deceptie voor de mannen van Bart Gommans en Roy van der Sterren (die vandaag verstek moest laten gaan). In Deurne op sportpark De Kranenmortel, waar velen overigens voor het eerst kwamen, wonnen de gastheren met uitgetekende cijfers; 6-1.

Wegens het tijdelijk verplaatsen van doelman Maarten van Teeffelen naar het eerste, stond gelegenheidskeeper Rick Graus vandaag op doel. Ook was er versterking overgekomen van het derde en de B in de persoon van; Sil van Sleeuwen, Bas Gloudemans, Rob Steeghs, Bart van Mullekom en Sjoerd Rijs. Allemaal wegens een zeer krappe selectie momenteel waardoor er een aantal verschuivingen hebben moeten plaatsvinden. Na een wervelende start, waarin Grashoek al binnen twee minuten op voorsprong kwam door Gloudemans, zakte Grashoek weg. Niet veel later kwam Deurne weer op een gelijke stand door zeer slecht weggewerkte bal van doelman Graus, waardoor de spits van Deurne één-op-één met Graus de bal mooi in de hoek plaatste; 1-1. Nadat veelvuldig balverlies op het middenveld en in de verdediging meerdere malen niet slecht uitpakte voor Grashoek was het niet veel later toch mis voor Grashoek. Na weer eens balverlies, dit keer in de zestien, kon een speler van Deurne vrij op Graus schieten, waarop Graus de eerste bal tegenhield met z’n voeten maar hierna kansloos was in de rebound; 2-1. Hierna kregen Deurne én Grashoek beide nog een levensgrote kans op nog een nog een goal, echter werd dit in beide gevallen voorkomen door uitstekend keeperswerk. Uiteindelijk werd er dus met een 2-1 stand de kleedkamers in gegaan.

In de tweede helft was alle hoop van Grashoek op een eventueel resultaat snel vervlogen. Binnen zo’n tien minuten stond het al 4-1, beide doelpunten komen op het conto van doelman Graus. De 3-1 kwam door het niet ingrijpen bij een corner, waarop de bal vrij ingekopt kon worden. En de 4-1 kwam doordat Graus verwachtte dat de bal naast ging en zodoende niet ingreep, de bal vloog echter op de binnenkant van de paal waarop Deurne in de rebound eenvoudig het net kon vinden. Deze tik was zo groot dat alle hoop vervloog voor Grashoek wat resulteerde in veel ongemotiveerde spelers, waaronder vooral Wouter van der Sterren. Hierna kwam Deurne nog eenvoudig op 5-1 en 6-1, waardoor Grashoek uiteindelijk een zeer slecht gevoel aan de wedstrijd overhield.

Wegens carnaval, en het wegvallen van een team uit de competitie aan het begin van het seizoen, is de eerstvolgende wedstrijd van Grashoek 2 pas op 1 maart. En wel om 10:00 uur in en tegen Someren 6.