Grashoek neemt rode lantaarn over van Helenaveen.

Mifano 1 (zon)

... (intikker)
Tim Koch (intikker)
... (intikker)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

26 april 2015 14:30

Gubbels, H.J.M.

Door Piet Spee.

Op het kunstgras van het sportpark De Ark in Mierlo heeft Grashoek een zware 6-1 nederlaag geleden. Het was aan doelman Koen Clephas te danken dat de uitslag niet opliep tot dubbele cijfers. Mifano, kanshebber voor de nacompetitie, startte gretig. Veertig seconden na het beginsignaal van scheidsrechter Gubbels was het al raak. Grashoek verkeerde nog in slaaptoestand. Goaltjesdief Ruben Aarts bracht met een droog schot de 1 - 0 op het bord. In de 10e minuut baande Kevin Verberne zich een weg naar het gastendoel en Koen mocht voor de tweede keer de bal uit het net halen. 2 - 0. Het was in het eerste kwartier allemaal Mifano wat de klok sloeg. Pas na 20 minuten toonde Grashoek aanvallend een teken van leven  toen doelman Wouter Overmeire een schot van Tim Koch uit de lucht kon plukken. Daarna een goed schot van Teun Gommans dat werd geblokkeerd. Aan de overkant  verdween een lob van Rowan Verberne over het doel. In de 29e minuut ging een schot van Maurice van Hoof via de lat over. Na 39 minuten de eerste wissel van Grashoek zijde. Op de bank zaten slechts 16-jarige B=-spelers.  Leike Cuijpers kwam in het veld voor Joep Janssen. Dank zij  sterk keeperswerk van Koen stond het bij de rust maar 2 - 0.

In de tweede helft nam Mifano geen gas terug. Bovendien begon het lichtjes te regenen. Rond de 50e minuut kreeg Koen twee keer assistentie van de paal. Freek van Oijen  nam de plaats in van Roel Geurts. Na precies een uur werd het dan toch 3 - 0. Na voorbereidend werk van Maurice van Hoof scoorde Ruben Aarts met een goed gericht schot zijn tweede treffer. Grashoek antwoordde direct via Tim Koch die tegen scoorde en de spreekwoordelijke eer kon redden. 3 - 1. Luc Steeghs moest geblesseerd uitvallen. Voor hem kwam Sjoerd een tweede Rijs binnen de lijnen. De thuisclub bleef Grashoek onder druk houden en wilde duidelijk meer doelpunten. Koen moest meermalen kop en kraag riskeren  om de roodhemden van dit voornemen af te houden. Hij raakte hierbij geblesseerd, kon gelukkig de strijd voortzetten, maar was niet meer okselfris. Na de 73 minuten soleerde Dirk Borst langs de verdediging en schoot vanuit een moeilijke hoek via Koen raak. 4 - 1. Grashoekse doelpunten hingen niet meer in de lucht. Wel bij Mifano.  Mikel van der Westen 86e minuut en Joris Vonk 88e minuut maakten het halve dozijn vol. 6 - 1.  Door de 2-1 overwinning van Helenaveen in Neerkant tegen Neerkandia kregen de geelzwarten  de rode lantaarn in de handen gedrukt.

Zondag sluit Grashoek de competitie af met een wedstrijd op de Peelrand tegen ELI uit Lieshout.