RKMSV maat te groot voor Grashoek

RKMSV 1 (zon)

... (afstandschot)
Teun Gommans (schot)
... (schot)
... (afstandschot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

22 maart 2015 14:30

Daemen, M.M.J.

Door Piet Spee

Met duidelijke cijfers 6 - 1 werd op het sportpark   De Starte  in Meijel het kwaliteitsverschil  tussen koploper RKMSV en laagvlieger Grashoek uitgedrukt. Door de schorsing van doelman Koen Clephas had Grashoek een acuut nummer 1 probleem.  Er werd een beroep gedaan op de 43- jarige oud-doelman Hans van Sleeuwen die voor het eerst samen met zijn zoon B-junior  Sil van Sleeuwen  in de geelzwarte hoofdmacht speelde.  Uniek !  Onder leiding van scheidsrechter Marco Daemen uit Brunssum, die een prima wedstrijd floot, werd de bal aan het rollen gebracht.  De eerste aanval kwam van de gasten. Joep Janssen leverde vanaf de rechterzijde een voorzet af, die gemakkelijk door doelman Björn van Nienhuijs  kon worden onderschept. Daarna  komt RKMSV  aanvallend in actie.  Verdediger Mike Nijssen drijft zijn ploeg naar voren.  Een corner is het resultaat, die met de grootste moeite kon worden weggewerkt.  Na 6 minuten is het toch raak. Een gave voorzet vanaf links werd door het 16-jarige Meijelse talent Jeffrey Rijkers steenhard ingekopt. 1 - 0. De tweede treffer laat niet lang op zich wachten.  Vanaf een paar meter buiten de 16 meter knalt Toon Snijders met een prachtig schot raak. 2 - 0.  Grashoek  probeerde  wat terug te doen.  Danny Gommans kreeg de mogelijkheid bij een vrije trap zonder resultaat.  Trouwens Danny Gommans en Stan Hunnekens  lieten in die fase goed werk zien. Grashoek waagde zich steeds meer naar voren.  Dit werd in de 25e minuut beloond.  Een laag schot van Teun Gommans verdween in het Meijelse doel.  2 - 1.  Na een half uur bewees doelman Hans van Sleeuwen met een fraaie redding dat hij het keepen nog niet heeft verleerd.  Na 35  minuten valt toch de derde goal. Hayke Snijders ziet na een fraaie aanval over links zijn schot  in de verste hoek van het gasten doel belanden 3-1.  Met deze stand  gaan beide ploegen naar de thee.

Bij het begin van de tweede helft komt Dirk van Lierop in het veld voor Sil van Sleeuwen. Met Dirk kwam meer druk naar voren.  Maar RKMSV blijft het initiatief houden.  Met speels gemak sneden de roodwitte aanvallers door de Grashoekse linies.  Doelpunten konden niet uitblijven.  Na 51 minuten is het zover. Davy Janssen levert een gave voorzet af en de lange spits Loek Beeren hoeft er zijn hoofd maar tegen te zetten om 4 - 1 te scoren.  Na 61 minuten wordt het 5-1 Nu  is Toon Snijders met een mooie kopbal de doelpuntenmaker.

De mooiste goal van de wedstrijd komt in de 67e minuut op naam van Davy Janssen. Met een geweldig schot maakt hij het halve dozijn vol. 6 - 1.   Trainer Brahim Akechtabou wisselt nog twee keer. Voor de eerste keer komen 2 Polen voor Grashoek 1 in het veld. de 22-jarige Patryk Lelek voor Teun Gommans en de 23-jarige Marcim Kokposzka voor Joep Janssen.

De beide OostEuropeanen  maakte een goede invalbeurt.  Doelman Hans van Sleeuwen zorgde met een paar fraaie reddingen ervoor  dat de score niet verder opliep.  Dan nog een sterke soloactie van Dirk van Lierop die meer had verdiend.  Het was en bleef 6 - 1.

Zondag is Grashoek op De Peelrand gastheer van de Olympia Boys uit Ommel. RKMSV speelt in Aarle-Rixtel de topper tegen ASV '33.