Grashoek leed duidelijke nederlaag tegen MVC.

MVC 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

1 maart 2015 14:30

Wijsman, J.A.

Door Piet Spee.

In de eerste helft kon Grashoek het nog aardig bijbenen tegen het sterkere MVC.  Het scorebord in het sportpark De Smagt in de Mortel wees dan ook bij de rust een 0-0 stand aan. Na de pauze startte de thuisclub furieus  en in een goed kwartier stond het 3-0. Scheidsrechter was de heer Wijsman uit Helmond, die een goede wedstrijd floot en in dit sportieve duel de kaarten op zak kon houden. MVC miste haar nog steeds geblesseerde topscorer Bart Siebers. Ook Grashoek, vandaag weer in blauwe shirts, mist aanvaller Dirk van Lierop.  De eerste tien minuten besteedde beide ploegen aan het aftasten van  mogelijkheden. In de 11e minuut moest doelman Koen Clephas handelend optreden en plukte klemvast een hoge bal uit de lucht.  De thuisclub verhoogde de druk. Grashoek beperkte de schade  tot een viertal corners, die niets opleverde door het resolute ingrijpen van Koen. Bij MVC waren het vooral de geroutineerde aanvoerder Tommy Geene en de 20-jarige Gidi Manders die de aandacht opeisten. Toch wisten de gasten zich regelmatig aan de druk te ontworstelen vooral door het sterk optreden van Luc Steeghs. Aanvallend kon Grashoek geen potten breken. Duidelijk kwam aan het licht dat men niet voor niets de minst scorende ploeg in 5 E is.  Een sterke aanvallende actie van Joeri Rijs strandde voortijdig. Vanwege een blessure moest  B-junior Freek van Oijen zich laten vervangen door ook nog B-junior Leike Cuijpers. In de 41e minuut kreeg Joep Janssen een grote kans om de wedstrijd open te breken, doch zijn schot scheerde rakenlings over de lat.  MVC reageerde met een snelle counter, waarbij Ronald Adriaans een dot van een kans kreeg. Helemaal vrij voor Koen schoot hij naast.  Ruststand 0 - 0.

Na de pauze pakte MVC de zaken voortvarend aan, drukte Grashoek terug voor eigen doel en Tim van de Aa schoot in de 48e minuut door een woud van spelers zijn club op 1- 0. Nu ging het hard. Na 57minuten wist de Grashoekse defensie weer niet voldoende weg te werken. Vanaf buiten het zestienmeter gebied haalde Tom Siebers vernietigend uit. Laag over de grond suisde de bal onhoudbaar voor Koen in de rechter benedenhoek. 2-0. Hierna slaagde Grashoek erin het spel naar de Mortelse helft te verplaatsen, waardoor de mogelijkheid op counters groot werd. In de 61e minuut ging Gidi Manders achter een diepe bal aan, hield het overzicht en toonde zich niet zelfzuchtig en speelde op het juiste moment Ronald Adriaans aan. De 18-jarige aanvaller schoot nu wel raak.  3 - 0.

Gelukkig blies MVC wat stoom af. Grashoek kreeg in het laatste half uur een overwicht. Er ontstonden wat kansjes maar niet meer dan dat. Wel kwamen nog  B-junior Sil van Sleeuwen voor Joeri Rijs en Stan Hunnekens voor Teun Gommans in het veld. Na het laatste fluitsignaal van scheidsrechter Wijsman stond nog steeds de 3-0 stand op het scorebord.

Zondag is Grashoek op De Peelrand gastheer van SPV uit Vlierden.