Grashoek goed uit de winterpauze met verdienstelijk gelijkspel tegen ONDO

ONDO 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

8 februari 2015 14:30

Berben, P.M.J.

Door Piet Spee.

Op het sportpark De Heikampen in Asten-Heusden is Grashoek  na de winterpauze goed uit startblokken gekomen. Op een goed bespeelbaar veld en een vriendelijk zonnetje  hebben ONDO en Grashoek  er een leuke pot voetbal van gemaakt.  Men ging met volle overgave de strijd aan. Een krachten slopende strijd en in het laatste kwartier zaten dan ook een aantal akteurs er behoorlijk door heen.  Met de 1-1  eindstand mocht Grashoek het meest tevreden zijn. ONDO is een sterk thuisteam. Bij Grashoek was  Koen Clephas weer de absolute uitblinker. De Grashoekse sluitpost hield zijn ploeg met een aantal formidabele reddingen op de been. Scheidsrechter was Peter Berben. De leidsman uit Beegden liet beide teams  voetballen en floot een uitstekende wedstrijd. Grashoek vandaag gestoken in blauwe shirts ging het beste van start.  De "himmelsblauwen " waren in het eerste half uur de boven liggende partij. Met vlot lopende  aanvallen  werd het doel van ONDO op de korrel genomen.

Vooral Joep Janssen stond een beste partij te ballen. De geelrode verdediging had geen vat op de 19-jarige aanvaller.  Er ontstonden kansen voor Dirk van Lierop en Benny van Berlo die op het laatste moment nog konden worden verijdeld.. Bij een vrije trap van Tim Koch kreeg Benny niet richtig zijn hoofd tegen de bal. Een voorsprong voor de bezoekers zou niet hebben misstaan.  Toen de  aanvalsdrift van Grashoek wat luwde toonde ONDO zijn offensieve kwaliteiten. Voor door Geert Verberne  en Roy Lammers. Twee keer zag Koen deze 21-jarige aanvallers op zich afkomen. Beide keren was Koen de winnaar.

In de 41 minuut haalde Dirk van Lierop zich een gele kaart af. De enige van de wedstrijd, want het was een faire partij.  Ruststand 0 - 0.

Na de pauze had Grashoek weer het beste begin. Dit keer betaalde zich dit uit.  Na 55 minuten  kwam een door Tim Koch goed genomen hoekschop bij Dirk van Lierop, die met een zuiver geplaatste schuiver doelman Ruud van Berlo geen kans gaf. 0-1. Dit was voor ONDO het sein om de stormbal te hijsen.  Grashoek wordt steeds meer op eigen helft vastgezet.  Voorlopig weet men het ergste gevaar te bezweren, zij het ten kosten van enkele hoekschoppen. Koen moet nu volop aan de bak. Hij pareert een hard ingeschoten vrije trap. Even later gaat Geert Verberne alleen op Koen af. Weer blijft hij overeind.  In de 77e minuut passeert het dan toch wat in de lucht hing. De gelijkmaker  van ONDO. Een van dichtbij hard ingeschoten bal kon Koen maar ten dele afweren. Dit keer had Geert Verberne succes en tikt de terugspringende bal binnen. 1-1. Een gelijkmaker die zeker verdiend mag worden genoemd.  Grashoek wacht nog een zwaar kwartiertje.  Enkele spelers zaten er doorheen en toonde krampverschijnselen. Een van hen  Teun Gommans  werd vervangen door Stan Hunnekens, die goed inviel. Ook de aanvalskracht van de thuisclub begon na te laten. Grashoek  kon zelfs nog  een paar aanvallende acties ondernemen. Na drie minuten  naspeeltijd floot scheidsrechter Berben voor het einde  met als eindstand 1-1.

Zaterdag 21 februari op de Peelrand de derby tussen Grashoek en Helenaveen.