Grashoek 2 gaat met uitstekend gevoel de winterstop in

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

7 december 2014 12:15

Door Rick Graus

Na de zware kater van vorige week (6-1 verlies tegen RKMSV 4) had Grashoek vandaag iets recht te zetten. Grashoek wist met 5-2 te winnen van NWC 6 uit Asten, missie geslaagd.

De gastheren begonnen een beetje beangstigend en werden al gauw teruggedrongen door de gasten uit Asten. Maar het was echter Grashoek dat op voorsprong kwam. Na een klasse actie van Erwin Pijnenburg op de linkerflank wist hij de bal terug te leggen op de inkomende Daan van Bemmel, die zette met zo veel gevoel zijn voet ertegenaan dat de bal schitterend over de uitkomende doelman heenging; 1-0. Ondertussen scoorde NWC de 1-1 door een twijfelend optreden van doelman Maarten van Teeffelen, waarbij hij te lang op zijn doellijn bleef staan terwijl hij beter had kunnen uitkomen. Niet veel later was het weer raak voor Grashoek. En weer was het Pijnenburg met een fantastische assist zoals de meesters hem zelf maken (denk aan o.a. Pirlo of Fàbregas). Pijnenburg wachtte precies op het juiste moment op de zestien om de bal binnendoor te steken op Wouter van der Sterren die daarna eenvoudig de bal onder de doelman kon schuiven; 2-1. En net voor rust zorgde van Bemmel er met een uitstekende actie vanuit de linkerflank met een voorzet voor dat een verdediger van NWC de bal in zijn eigen goal tikte; 3-1.

Na rust kwamen Rens van Heugten en Thom van Mullekom in het veld, terwijl in de eerste helft aanvoerder Dennis Jacobs al na een half uur werd vervangen wegens een blessure door Rick Graus. Door het wegvallen van Jacobs moest Ruud van Oijen achterin alles aansturen. Van Oijen speelde vandaag voorlopig zijn laatste wedstrijd voor de club omdat hij besloten heeft te stoppen wegens de reisafstand tussen zijn woonplaats Breda en het prachtige bourgondische Grashoek. Rond de 60ste minuut nam hij een vrije trap vanaf zo’n 35 meter van de goal. Hij nam deze zo goed dat zelfs Thom van Mullekom deze prachtig binnen wist te glijden; 4-1. Niet veel later tekende van der Sterren voor zijn tweede van de dag; 5-1. In de tussentijd kon van Mullekom eveneens zijn tweede van de dag maken, ware het niet dat hij het voor elkaar kreeg om de bal vanaf zo’n drie meter van de goal over wist te schieten terwijl het doel vrij open lag.  Hierna werden niet meer echt grote kansen gecreëerd, buiten een prima goal van NWC. Een speler van NWC kwam vanaf de zijkant naar binnen gelopen en schoot vanuit de zestien diagonaal raak over keeper van Teeffelen die zijn hand er net niet genoeg tegenaan kon zetten. Daarnaast haalde Graus in de clinch ook nog een bal voor de lijn weg waardoor hij de eventuele 5-3 voorkwam. Zo’n 5 minuten voor tijd, toen de zege al binnen was, gaven Bart Gommans en Roy van der Sterren van Oijen een eerbetoon door middel van een publiekswissel. Uiteindelijk bleef het bij 5-2 en kan Grashoek uitstekend de winterstop ingaan en uitkijken naar de tweede seizoenshelft waarbij het wil blijven meedraaien in de subtop.

De eerstvolgende wedstrijd zal pas zijn op zondag 1 februari om 12:15 uur, en wel de derby tegen Helenaveen.