Zwaar bevochten overwinning voor SV Grashoek tegen Neerkandia.

Neerkandia 1 (zon)

...
... (e.d.)
Assist: Joep Janssen
Joeri Rijs (kopbal)
Assist: Tim Koch
Joep Janssen (schot)
Assist: Tim Koch
... (intikker)
... (schot)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

30 november 2014 14:30

Schelsema, T.

Door Piet Spee

Eindelijk heeft Grashoek zijn eerste uitzege te pakken. Dit keer lachte het geluk de geelzwarten eens toe. In het schemerdonker werd in het sportpark De  Moostdijk te Neerkant een 3-2 zege voor de poorten van de hel weggesleept.  Brahim Akechtabou straalde van oor tot oor. De Grashoekse trainer prees zijn team voor het keiharde werken en niet geheel zonder fortuin daarvoor werd beloond. Zijn collega  Frans Nijssen was uiteraard minder tevreden. De trainer van de groenwitten was vooral ontvreden over de hoeveelheid kansen die zijn team had laten liggen  en verzuimd had de score een ander aanzien te geven.  Bij Grashoek onbraken Bas Maessen geschorst en aanvoerder Tim van Ophoven blessure. Danny Gommans en Luc Steeghs  kwamen daarvoor in plaats. Scheidsrechter was Thierry Schelsema. De pas 19-jarige leidsman uit Cuijk floot een uitstekende wedstrijd. Na de aftrap  ontspon zich een snel op en neergaande partij met de thuisclub iets sterker. De geelzwarten kwamen er verschillende keren snel uit door het toedoen van Joep Janssen en Dirk van Lierop met mooi combinatiespel. Namens Neerkandia stelde Joep Lemmen met een harde schuiver Koen Clephas op de proef die knap reddend optrad. In de 18e minuut klingelde het voor Grashoek na een aanval uit het boekje. Joep Janssen gaf vanaf rechts een strakke voorzet. Benny van Berlo en Rolf Nooijen liepen gelijktijdig naar de bal, waarbij de bal via de Neerkandia speler in het doel vloog. 0 - 1.  In de 22e minuut stond Tim Koch aan de basis van een treffer. Een door Tim genomen corner werd door de goed opgekomen Joeri Rijs keurig achter doelman Tom Wilms gekopt. 0 - 2. Het eerste doelpunt van de 17-jarige youngster in de geelzwarte hoofmacht.  Neerkandia reageerde allerminst aangeslagen. Er ontstonden een aantal  benauwde momenten voor het doel van Grashoek. Steeds was het Koen die met knappe reddingen als winnaar te voorschijn kwam. Met een 0-2 russtand gingen beide partijen naar de thee.

In de tweede helft ging Neerkandia voortvarend op zoek naar de aansluitingstreffer. Die leek er te komen toen Ron van Dijck  op 5 meter afstand voor Koen opdook. Met een knappe beenreflex voorkwam de Grashoeks doelman een zeker doelpunt. Gesterkt door deze meevaller wisten de geelzwarten zich even aan te druk te ontworstelen. Het leverde in de 59e minuut een vrije trap op op een goede plaats. Tim Koch, vandaag aanvoerder, belastte zich met de uitvoering. Tim deed dat prima en Joep Janssen zorgde voor het vervolg  en  schoot fraai de 0-3 binnen. Gelopen wedstrijd zou men zeggen. Maar niets bleek minder waar. Met nog een half uur te gaan is nog van alles mogelijk. Dit bleek al een paar minuten later. In de 62e minuut tastte Koen mis bij een hoge bal na een corner. John Geris tikte de bal binnen. 1-2. Na al zijn reddingen wordt deze fout de Grashoekse keeper graag vergeven. Groenwitten voelde dat er nu meer inzat en dwongen Grashoek in de achter uitgang. Tijdens het Neerkantse offensief vloog een bal op de lat. In de 80e minuut komt toch de aansluitingstreffer. Een harde schuiver van aanvoerder Ruud Jonker verdwijnt in de uiterste rechterbenedenhoek. 2-3.  Beide trainers verbruikten  in de tweede helft alle drie hun wissels. Bij Grashoek De 15-jarige Freek van Oijen voor Joep Janssen, Sil van Sleeuwen voor Teun Gommens en Rick van Oijen voor Roel Geurts.  Er volgde voor Grashoek en haar supporters nog 10 bange minuten plus 3 minuten naspeeltijd. De geelzwarten verdedigden met leeuwenmoed en met succes de krappe voorsprong en vierden in het schemerdonker uitgelaten de knap bevochten overwinning.

Zondag krijgt Grashoek op De Peelrand bezoek van runner-up ASV '33.