RKMSV 4 veel te sterk voor Grashoek 2

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

30 november 2014 11:30

Door Rick Graus

Op deze koude winterdag heeft RKMSV 4 Grashoek 2 vanaf minuut 1 vol onder druk gezet en zodoende Grashoek genadeloos afgestraft, uiteindelijk werd het 6-1 voor de gastheren uit Meijel.

Op sportpark de Starte in Meijel begon RKMSV furieus aan de wedstrijd, vanaf het startsignaal werd duidelijk dat Grashoek het vandaag zwaar zou gaan krijgen, wat uiteindelijk ook het geval was. RKMSV was veel feller, voetballend beter en fysiek sterker dan de geel-zwarten uit Grashoek. Dit resulteerde al snel in de 1-0, waar gelegenheidsgrensrechter Peter Adriaans vlagde voor buitenspel wuifde de scheidsrechter dit weg waardoor Grashoek de eerste tegenslag diende te verwerken. Hierna kreeg Grashoek een van de sporadische kansen die het uiteindelijk in de wedstrijd zou krijgen, desondanks was dit wel een levensgrote kans. Wouter van der Sterren kreeg dé kans op de 1-1, maar hij wilde in een een-op-een duel de keeper verschalken met een mooie stift, maar de keeper kon de bal eenvoudig opvangen omdat deze kracht en hoogte miste. Hierna volgde al snel de 2-0 door een foute terugspeelbal van Dennis Jacobs en vlak voor rust viel de 3-0 doordat de verdediging van Grashoek niet stapte nadat een zwak schot vanaf de zestien meter zomaar in de voeten van de vrijstaande spits van RKMSV belandde, die zodoende eenvoudig een hoek kon uitzoeken.

Na de rust kreeg Grashoek kwamen de van het derde overgekomen Bas Gloudemans en Leon Daniëls en Twan Hunnekens in het veld. Hierdoor begon Grashoek beter aan de tweede helft, maar dit mocht niet baten. Na enige tijd scoorde RKMSV de 4-0, 5-0 en 6-0. Hierna mocht Grashoek nog wat terug doen, en maakte Rens van Heugten na een afgeketste corner met zijn eerste doelpunt in zijn seniorenvoetbal carrière de eretreffer; 6-1. Ondanks dat Daniëls en Gloudemans ervoor zorgde dat er enigszins voetbal in de ploeg kwam kon Grashoek niet verder komen dan deze 6-1. Op zo’n dag werd al snel duidelijk dat bepaalde spelers, zoals Erwin Pijnenburg, Danny Gommans en Andy Hunnekens, toch wel gemist worden als zij niet meespelen.

Volgende week zondag (7 december) hopen de mannen van leiders Bart Gommans en Roy van der Sterren zich te herpakken in de thuiswedstrijd tegen NWC 6 (Asten) om 12:15 uur.