Grashoek 2 revancheert zich uitstekend van zeperd twee weken geleden

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

23 november 2014 12:15

Door Rick Graus

Na de enorm slechte vertoning twee weken geleden tegen Liessel 3 heeft Grashoek zich uitstekend weten te revancheren door Olympia Boys 2 uit Ommel vooral in te overklassen. Uiteindelijk werd het 6-2 voor de geel-zwarten.

Na weer eens een zeer slecht begin waarin het al na zo’n 20 seconden op achterstand kwam dacht menigeen dat het weer eens net zo’n wedstrijd als vorige keer tegen Liessel zou worden. Na een schitterende crosspass vanaf de rechterkant kwam de bal terecht bij de vrijstaande spits van Olympia Boys, die twijfelde niet lang en schoot hem diagonaal in de onderhoek; 0-1. Hierna creëerde Olympia Boys nog een paar kansen maar echt gevaarlijk werden ze daarbij niet. Grashoek daarentegen begon steeds gretiger te worden, en vooral middenvelder Andy Hunnekens liet zich van zijn beste kant zien. In de 19e minuut wist hij de gelijkmaker binnen te koppen. In een luchtduel met de keeper wist Hunnekens een hoge bal voor de keeper in de goal te knikken. Iedereen van Olympia Boys schreeuwde moord en brand vanwege het hinderen van de keeper in de vijf, maar het was simpelweg zeer zwak keeperswerk van de doelman. In de 31e minuut was het weer Hunnekens die de spotlights op zich eiste, alleen dit keer in negatieve zin. Een voorzet van de linkerkant werd slecht gepareerd door Hunnekens waardoor deze prompt voor de vrijstaande spits van Olympia Boys kwam en hij deze vanaf zo’n 5 meter eenvoudig achter de Grashoekse doelman kon werken; 1-2. Niet veel later was het echter wéér Hunnekens die een hoofdrol opeiste. Hunnekens kreeg de bal aangespeeld op de middenlijn, kaatste deze met Erwin Pijnenburg die Hunnekens vervolgens diepstuurde. Hunnekens kreeg de bal onder controle maar kon zijn nieuwe tegenstander niet op snelheid passeren, daardoor besloot hij naar binnen te kappen en de bal geweldig in de rechterbovenhoek te knallen; 2-2! Deze goal kan zo in de categorie; ‘Goal van het jaar’. Hierna wist Grashoek de 2-2 vast te houden tot de rust.

Na de rust kwamen Rick Graus en Daan van Bemmel erin voor Rens van Heugten en Thom van Mullekom. Grashoek wilde niets anders dan de lijn van voor de rust doortrekken en dit lukte ook. Eerst was het Danny Gommans die in de 50e minuut een vrije trap van Pijnenburg uitstekend net voor de keeper binnen te koppen; 3-2. Hierna was het Pijnenburg die een prima aanval als laatste pion kon afmaken door eenvoudig de 4-2 binnen te tikken. En in de 66e minuut was het weer Gommans die een penalty benutte; 5-2. Even later kreeg Grashoek weer een penalty nadat Wouter van der Sterren werd neergehaald na een uitstekende actie. Ook dit keer ging vaste penaltynemer Gommans achter de bal staan. Dit had hij echter beter niet kunnen doen, want Gommans koos dezelfde hoek als voorheen en ondanks dat de penalty lang niet zo slecht was hield de keeper van Olympia Boys de bal er uitstekend uit. Dit deerde Gommans echter niet, want in de 81e minuut was het weer hij die de 6-2 binnenschoot. Hierna wist Olympia Boys geen gevaar meer te creëren en zodoende bleef het bij 6-2, een uitstekende uitslag voor de geel-zwarten waarmee ze opklimmen naar de 5e plaats op de ranglijst.

Volgende week volgt de uitwedstrijd op Sportpark de Starte in Meijel, tegen RKMSV 4 om 11:30 uur.