Grashoek en Olympia Boys delen de punten in boeiend voetbalgevecht.

Olympia Boys 1 (zon)

...
... (schot)
... (penalty)

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

9 november 2014 14:30

Iven, T.G.M. Beek en Donk

door Piet Spee.

De partij  tussen de Olympia Boys en Grashoek is een waar spektakelstuk geworden. Beide clubs hadden kunnen winnen. 2-2 is echter de meest terechte  uitslag.  De ruim 100 toeschouwers hebben  in het zonovergoten sportpark in Ommel een wedstrijd gezien waar alles in zat. Werklust, strijd passie en hachelijke situaties voor beide doelen. Bij Grashoek stak Luc Steeghs er bovenuit. Een echte rots in de branding waar menig Ommelse aanval op strandde. Dit alles in juiste banen geleid door de voortreffelijke scheidsrechter Tom Iven uit Beek en Donk. Beide ploegen hebben weinig geheimen voor elkaar, want zij hebben in het vorig seizoen drie keer tegen elkaar gespeeld. De thuisclub start met een licht overwicht maar Grashoek is het eerst gevaarlijk. In de 9e minuut onderbreekt Joeri Rijs een Ommelse aanval, een goede passing volgt naar Bas Maessen, die Dirk van Lierop aan werk zet. Dirk knalt bal loeihard over het doel Erik Loomans.  Een paar minuten later manuvreert Dirceo Kroes zich in kansrijke positie. Diens schot mist de kracht en precisie om Koen Clephas te verontrusten. In de 14e minuut komt Grashoek op 0-1.  Een door Tim Koch genomen hoekschop wordt door Benny van Berlo prima ingekopt. De Boys zijn allerminst aangeslagen en reageren met gevaarlijke aanvallen , vooal over rechts waar men bij Grashoek niet altijd raad weet. Een schot van Guus Knoops gaat rakelings over. Na 20 minuten is het raak.  Bij een voorzet van rechts komt de bal bij Frank van de Weijer die vanaf net buiten de 16meter hard uithaalt. Onhoudbaar voor Koen ploft de bal in het net. 1-1. Dan volgt een periode met nogal veelvuldig balverlies aan beide kanten in de hand gwerkt door de intensief gevoerde strijd. Nadat Koen knap een vrije trap van Nick Megens onschadelijk had gemaakt moest deze speler geblesseerd uitvallen. Ook doelpuntmaker Benny kon wegens een blessure niet meer verder. De 15-jarige Freek van Oijen  was de vervanger van Benny. In de 32e minuut een spectaculaire rush van Roel Geurts, die drie man uitspeelt en tenslotte strandt op een vierde.  In de 39e minuut komt Grashoek opnieuw op voorsprong. Freek van Oijen controleert knap een bal, speelt Luc Steeghs aan, die de diep in spits opgestelde Dirk van Lierop aan het werk zet.  Dirk hield het overzicht en passeerde doelman Erik Loomans met een fraaie schuiver. Nadat Koen nog een goede redding had verricht volgde voor Grashoek een goede mogelijkheid. Een vrije trap van Tim Koch ging net voor langs.  Toch zou Grashoek niet met een voorsprong de rust halen. In de slotminuut van de eerste helft liet aanvoerder Tim van Ophoven zich door Dirceo Kroes verleiden tot maken van een overtreding in een ongevaarlijke situatie. Scheidsrechter Iven wees resoluut naar de penaltystip. Aanvoerder Frank van de Weijer weet met zulke karweitjes wel raad.  Knalhard schoot hij de bal binnen. Ruststand 2-2.

In de tweede helft gaan de Olympia Boys op jacht naar de leidende treffer. Grashoek wordt zwaar in de verdediging gedrongen. De beste kans krijgt de thuisclub in de 53e minuut. Frank van de Weijer had helemaal vrij voor Koen zijn derde treffer op de schoen. De Grashoekse sluitpost voorkomt met zijn been een achterstand voor zijn club. Nadat de Ommelse storm een beetje is geluwd komen er ook weer kansen Grashoek. Een beste kans is voor Tim van Ophoven maar zijn schot gaat over.  Trainer Brahim Akechtabou wisselt Teun Gommans nog voor Joep Janssen.  Beide teams bleven onvermoeid strijden voor de overwinning wat de toeschouwers op de tribune op het puntje van hun stoel hield. Koen voorkwam met knappe reddingen de winnende treffer voor de thuisclub. En voor Grashoek was Dirk vlak voor tijd er nog dichtbij. Het bleef 2-2. Grote winnaar het aanwezige publiek in het sportpark Ommel.

Over twee weken is Grashoek op de Peelrand gastheer van SSE uit Someren-Eind.