Mogelijk doelpuntrijke kraker eindigt teleurstellend in 1-1...

BEVO 4 (zon)

Joeri Rijs (schot)

1 april 2024 11:00

M.M.J.E. Smeets

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Maandag 1 april, nee het is echt geen grap! Tijd om voor de tweede keer in 3 dagen aan te treden. Met deze keer op de menukaart; BEVO 4. Waar er zaterdagavond nog kansloos verloren werd van Helden, was het affiche van vandaag op papier een stuk vergeefzamer. Bevo was namelijk op de nummer 10 van de ranglijst te vinden met slechts 9 punten. Volgens velen een klusje dat wel even geklaard kon worden!

En het goede nieuws, er zat weer bloed bij de alcohol. Zondagavond was het namelijk tijd voor het poaseier bal in Leanzo! De vele goudgele pretcilinders zorgden er weer eens voor dat menig speler, en vlagger, nog twee ballen zag. Slechter dan broodnuchter zaterdagavond kon toch niet, dat was weer mooi meegenomen.

Onder het genot van de door Bart gemaakte hardstyle mix over ons icoon; Piet Fleuren, kon er begonnen worden aan de warming-up. Het was weliswaar zompig en nat, maar dat mocht de pret niet drukken. Eindelijk weer eens goed slidingweer voor onze sterren.

Pfoee, en of er goed begonnen werd. Beringe werd in de eerste minuten helemaal kierewiet gespeeld! En dat goede spel werd dan al in de 6e minuut beloond! Joeri wist namelijk een corner van Jordi in het netje te werken; 1-0.

Eigenlijk was het allemaal wel in kannen en kruiken voor nu. Beringe bezweek namelijk geheel onder de druk. Het was met name de verdediging daar, die nog vroeg om "wat mier tempo", maar vervolgens wel elke bal richting een andere planeet, of totaal de verkeerde kant op ramde. Buiten dat vlak voor rust bijna de gelijkmaker om de oren van keeper Frank (die ons wilde uithelpen, waarvoor dank!) vloog, was er geen vuiltje aan de lucht.

En ja waar heb je het dan in de rust over? Geen idee eigenlijk... De goudgele pretcilinder in de kantine riep weer eens, het was namelijk al bijna 12 uur! Maar goed, er zal vast gezegd zijn dit vast te houden en uit te breiden. Wat 3 punten dat zou eigenlijk toch echt het minimale geweest moeten zijn.

En dat werd in de eerste minuten van de tweede helft ten harte genomen. Weer werd kans na kans gecreëerd. Zo was het Tim die in de 54e minuut een bal op de lat wist te koppen, en een schot dat in de 60e minuut geraakt werd door een Beringse hand. Penalty!

Maar, wat gebeurde daar op de stip dan? Het was Robin die wel even aan zou leggen. Oke oke, niet mis mee in theorie zou je zeggen, die kan dat wel. Nouuu kleinigheidje, vandaag niet... De zenuwen werden te veel en de Beringse keeper kon knap redding houden in de linkerhoek. Nog altijd 1-0.

En dat voorspelde eigenlijk wel wat onheil. In de 64e minuut was het een voorzet van Beringe die namelijk door de handen van keeper Frank glipte, en zo het netje in rolde. Gelukkig genoeg voor Frank, Job had nooit aan die bal gekund. Tot genoegen van Job, Frank had die bal echt wel moeten hebben.

Tot ongenoegen van ieder met een geel zwart hart; de 1-1 lag in het net... Zo'n potje wat je op Fifa meemaakt. Of die pot van Barca tegen Celtic in 2004. 1-1, met 14 schoten op doel voor Barcelona. Eigenlijk wel de beste analogie voor vandaag. Het had namelijk echt wel al 17-0 kunnen staan. Lat, paal, alles net niet.

En zo zou het ook eindigen. In gelijkspel... We werden bedankt door Beringe; "bedankt voor het puntje cadeau". Weer eens goed balen. Maar eerlijk is eerlijk, door dat puntje zijn we wel weer direct op de zevende plek in de ranglijst te vinden, met een totaal van 18 punten dit seizoen. Not bad at all!

Ook weer zo; geen pijn die een paar goudgele rakkers uit de kantine niet kunnen verzachten. Zo werd er alsnog een mooie middag van gemaakt op sportpark De Peelrand!

Komende zondag treden we om 10:00 (!) aan tegen RKSVO 5 in Opsel. Het belooft een spannende pot te worden tegen een gelijkwaardige tegenstander. Hopelijk tot dan!

Eikel vd week: Robin, voor het missen van de penalty.

Screenshot_20240402_195653_Gallery.jpg