Grashoek 4 wederom ware angstgegner in enerverende pot!

Grashoek 4

RKSVO 5

Rik Teeuwen (schot)
Assist: Rik Teeuwen

17 december 2023 11:00

GJ Pijnenburg

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag 17 december; het is al weer even geleden dat de bal rolde voor Grashoek 4. Maar gisteren, toen de weergoden ons eindelijk weer eens meezaten, was het tijd om eens ouderwets gas te geven! In de laatste wedstrijd op 5 november tegen koploper Neerkant 2 werd er nog knap gelijk gespeeld. Zou er tegen Ospel deze week meer te halen zijn?

En daarover kan ik u vertellen; het zou van diep moeten komen.. Op zaterdagavond stond namelijk het Mega Piraten Festijn weer op de planning. Het feest waar alle Piraten der Lage Landen meedieinen (en soms ook vechten) op hits als: "De Deure", "Als een wals", maar ook "Zweven naar 't geluk" zou er voor zorgen dat menig speler nog wat "brakjes" was. Daarbovenop hielp het natuurlijk helemaal niet mee dat Busmiep Tymo de bus niet gefikst kreeg toen deze perikelen begon te vertonen. Van zo'n echte leider werd natuurlijk meer van verwacht!

Maar goed, wonder boven wonder was iedereen, desondanks de late nacht, op tijd op sportpark de Peelrand, om daar in de volle ochtendglorien aan te treden tegen "Opsel". Daar kon na een warming-up begonnen worden aan een wedstrijd vol spanning, frustraties, maar uiteindelijk ook héél véél opluchting!

In het veld wel een aantal wijzigingen. Zo moest Grashoek het deze week doen zonder vedettes Brian (die door zijn rigoureuze afwerktrainingen een blessure heeft opgelopen), Tim, en Roel Sprenkels. Daarvoor wel in de plaats, Robin, die eindelijk zijn debuut bij Grashoek 4 kan maken, twee van onze Poolse vrienden en Jim van Oijen!

En er werd goed begonnen! Niet heel sterk, maar veel belangrijker, vooral niet te slap. Hoewel Ospel een aantal keren gevaarlijk voor het doel wist te komen was het voornamelijk Grashoek dat de touwtjes in handen had. Zo was het Rik die als snel voor het doel wist te komen. Helaas kwam hij even niet uit de voeten en rolde hij over de keeper voordat hij af kon drukken. Maarrrr, hij liet zich niet kennen, met zijn laatste kracht probeerde hij zelfs vanaf de grond nog na de bal te duiken. Ware het niet, tot groot vermaak van iedereen langs de lijn, dat hij zich mijlenver van de bal bevond...

En ja dan weet je wat ze zeggen hè: "Als je m zelf niet maakt, dan maakt de tegenstander m wel voor je". Dat is dan ook precies wat gebeurde in de 22e minuut. Een Ospelse aanvaller wist zo de hele verdediging van Grashoek voorbij te lopen en de 0-1 in het net te leggen.

Maar ho ho niet zo vlug, want zoals u wel vaker heeft kunnen lezen is de veerkracht van Grashoek 4 dit seizoen immens. Nog geen 3 minuten later was het namelijk dezelfde Rik, die een rebound (na een geblokt schot van Robin) wist binnen werken. De 1-1 was nu gemaakt, en Rik, die staat na zijn eerde gemaakte eigen doelpunt eindelijk weer op 0 doelpunten!

Vervolgens was het even rustig. Buiten dat Jim na 26(!) minuten gewisseld werd, gebeurde er niet zo veel. Daar kwam echter snel verandering in. Zo was het Ospel, dat in de 36e minuut, en Grashoek dat in de 43e minuut beiden een gele prent wisten te trekken. Ietwat terecht, maar zo kon geen van beide ploegen echt profiteren.

Na de lekkere thee was het voor een heel aantal minuten ook niet zo spannend. Beiden ploegen konden hier en daar een mooie aanval opzetten, maar de mannen in de verdediging wisten keer op keer de bal van het o zo belangrijke lijntje te houden. Tot die verdomde 70e minuut. Het geluk was op en Ospel wist op 1-2 te komen. Het leek er even op alsof het gedaan was. Steeds meer achteruit, de energie op, en tijden waarin niks meer aankomt (behalve Job :)).

Maar op zulke momenten, waar het lijkt alsof niets meer lukt. Daar hebben we één hele belangrijke speler voor in de ploeg! Sil, de man die af en toe zo muug als een ponny lijkt, is op deze momenten altijd levensgevaarlijk. En zo ook nu weer! In de 83e minuut wist hij namelijk een afvallende bal zo vanaf een metertje of 25 over de keeper heen te werken. Met een ware SCREAMER werd de 2-2 binnengelegd. Ze kunnen lullen over Sil wat ze willen, maar hij heeft ons toch al flink wat punten bezorgd!

En met frisse moed werd er doorgedrukt. Zo was het in de 89e minuut, in de absolute slotfase van de wedstrijd, weer raak. De 2-3 werd binnengekopt door Jordi, op aangeven van Rik. Nog geen 2 minuten later, nog meer tijd om te juichen. De 3 punten waren namelijk wederom binnen na het laatste fluitsignaal! Ook een stop van wie weet hoeveel weken kon de trein die zich Grashoek 4 noemt niet stoppen. De balans voor de winterstop; 4x winst, 1x gelijk, en 1x verlies. U ziet wel hoe goed het gaat!

De middag kon vervolgd worden in de kantine waar de verdiende goudgele rakkers rijkelijk vloeide onder het genot van nog meer Hollandse knallers! Hopelijk wordt deze lijn ook doorgetrokken na de winterstop en kan Grashoek 4 een nog prachtig seizoen beleven; tot dan!