Oefenen voor zondag; revanche tegen Beringe 4!

Grashoek 4

BEVO 4 (zon)

Tymo Janssen (kopbal)
Tom Heesen (schot)

19 september 2023 20:00

Johan Cuijpers

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag, uh dinsdag 19 september. Na even stilgelegen te hebben in de zomer is het weer zo ver: de eerste en direct laatste oefenwedstrijd voor de aanvang van het nieuwe seizoen. Wordt het na de zomer vol met feesten, drank, en vrouwen (in ieders dromen) een start om nooit te vergeten? Of wordt trainer Jesse binnenkort à la Sven Mislintat ter verantwoording geroepen voor zijn duistere transferbeleid? Het zou duidelijk worden op deze nazomerse dinsdagavond op sportpark de Peelrand. Tegenstander; BEVO 4.

Waar er vorig seizoen tijdens een van de laatste wedstrijden nog met 2-2 gelijk werd gespeeld tegen de ploeg uit het zo geliefde Beringe, was het nu tijd voor revanche. Gezien het feit dat er de afgelopen weken volop getraind is zou het geen probleem moeten worden, toch? Iedereen is natuurlijk messcherp en in tiptop conditie na de lange zomer. Buiten het feit dat iedereen natuurlijk topfit is nog een aantal veranderingen. We hebben in de zomer namelijk een drietal nieuwe spelers en een nieuwe vlagger aangetrokken: Joeri, Robin, en Roel komen ons op het veld versterken, terwijl Ruud ons langs de lijn de punten komt bezorgen.

In de warming-up deze keer niets interessant. Dat is dan weer het nadeel van de dinsdagavond. Geen sterke verhalen van de zaterdagavond of dronken escapades waar uren lang over gelachen kan worden. Nadat trainers van de dag Jesse en Gerard (Piet zit nog een aantal dagen achter de Zweedse blondines aan waardoor het even met zijn 2e'n gerooid moet worden) de opstelling bekend hadden gemaakt kon er begonnen worden.

En in het begin, daaraan veranderde weer he-le-maal niets. Er waren namelijk nog geen 4 minuten gebald en de 0-1 lag alweer in het netje. Beringe kon namelijk na wat geklungel zo door de Grashoekse verdediging heen lopen en scoren. Maar, waar het hier normaal mis zou gaan, en de score zou uitlopen, werd er nu doorgepakt. In de 6e minuut wist Bart een mooie vrije trap precies op het voorhoofd van Tymo te mikken. "Knik", en, 1-1! De aansluitingstreffer was gemaakt.

En er werd doorgepakt: in de 16e minuut was het Tymo die de bal voor kon geven op Tom, die een schot kon lossen, en de 2-1 binnen wist te leggen. Helaas was het geluk niet van lange duur. Beringe wist in de 25e minuut alweer op 2-2 te komen. Maar, de hoop werd nog niet opgegeven en er werden kansen genoeg gecreëerd. En daar was dan Tim, die in de 37e minuut, na een mooie solo van Tymo de afvallende bal binnen kon werken. Zo kon Grashoek met een voorsprong van 3-2 toch mooi naar de thee.

Na de nodige wissels, waarbij ook sterspelers Kris en Sjoerd R werden ingebracht (waarvoor dank voor het uithelpen) kon er begonnen worden aan de tweede helft. Zou deze net zo veel spektakel opleveren als de eerste?

Ja en nee. In de 57e minuut was het Beringe dat namelijk wonderbaarlijk genoeg niet op 3-3 wist te komen, maar was het Grashoek dat wel wist toe te slaan. In de 68e minuut wist Tim namelijk op aangeven van Tymo de 4-2 binnen te werken. De wedstrijd was nu eigenlijk wel gespeeld. Er werd weliswaar van kant tot kant gevoetbald, maar beiden ploegen konden geen grote kansen meer creëeren. Dat leidde dan natuurlijk ook tot de nodige frustraties aan de Beringse kant, waar in de allerlaatste minuten van de wedstrijd een speler nog even geel pakte na een SCHANDALIGE overtreding op Kris.

Het laatste fluitsignaal klonk, en de eerste overwinning van dit seizoen was een feit. Alhoewel het geen punten oplevert, geeft het wel de hoop dat er ook in het seizoen weer wat wedstrijden gewonnen kunnen worden (tegen Beringe dus al minimaal 6 punten!). Deze zondag spelen we onze eerste competitiewedstrijd thuis tegen laar. Hopelijk tot dan!

Eikel van de week: niemand?