Strafschop nekt Grashoek tegen SPV

26 oktober 2014 14:30

Wilmsen, C.W.M. Venray

door Piet Spee

Een strafschop was in de 69e minuut het breekpunt. Bij een onschuldige handsbal van Roel Geurts wees scheidsrechter Roy Wilmsen na enige aarzeling naar het 11 meterpunt. Ruud Verberne schoot SPV naar 2-1. Het treffen in Vlierden tussen SPV en Grashoek was een intensief gevoerd gevecht tussen twee hard werkende ploegen dat gepaard ging met (te)veel overtredingen. Vooral aan Grashoekzijde moest te vaak aan de rem worden getrokken. Pas na een uur trok de 25-jarige arbiter uit Venray de eerste gele kaart. Dit werden er in laatste half uur zes, waarvan 4 voor Grashoek. Luuk Steeghs kreeg er twee, dus geelrood zodat Grashoek in het laatste kwartier met tien man verder moest.  SPV onder leiding van spelmaker Thijs van Rooij  toonde zich in de eerste helft de meest aanvallende ploeg. De geelzwarten werden met  regelmaat in het defensief gedrongen. Al in de 5e minuut moest Grashoek doelman Coen Clephas met een katachtige refelex een schot van Thijs van Rooij over de lat werken. Ook bij een hard ingeschoten vrije trap in de 25e minuut stond Koen op de goede plaats.  Toch duurde het tot de 29e minuut voordat de thuisclub de score opende.  Thijs van Rooij soleerde langs drie Grashoekers en rondde af met een doeltreffende schuiver. 1-0.  Grashoek kroop nu wat meer uit haar schulp. Echt gevaarlijk werk kreeg SPV doelman Mark Koppens nog niet. Een  mooie eentwee tussen Bas Maessen en Benny van Berlo leverde echter niet meer op dan een hoekschop. Vlak voor het rustsignaal leek toch de Grashoekse gelijkmaker te vallen. Een uitstekend door Tim Koch genomen vrije trap werd door Kamiel Manders bijna achter zijn eigen doelman gekopt, die knap reageerde door de bal over de lat te werken.  Ruststand 1 - 1.

In de tweede helft ging de strijd onverdroten verder. Grashoek gaf zich niet gewonnen en zocht nu veel meer de aanval.  Dit werd in de 55e minuut beloond. Een van achteruit opgebouwde aanval - helaas zag men dat te weinig- begon bij Luuk Steeghs die de bal bij Bas Maessen bezorgde. Bas gaf een uitstekende voorzet door de goed opgekomen Joeri Rijs tegen de lat gekopt. Tim Koch was ter plekke om de terugspringende bal in het SPV doel te tikken 1 - 1.  Er ontbrandde nu echt een  strijd om de winnende treffer. Ook de de overtredingen hoopten zich op, zodat scheidsrechter Wilmsen zich genoodzaakt zag om met kaarten  de acteurs in te tomen.  Nadat SPV opnieuw op voorsprong was gekomen heeft Grashoek in de laatste 20 minuten nog mogelijkheden gehad om voor de tweede keer langszij te komen, ook toen men na 83 minuten met tien man verder moest. De zwartwitte thuisclub slaagde er niet in om de wedstrijd op slot te gooien. Vooral ook door doelman Koen, die weer een foutloze partij keepte. Trainer Brahim Akechtabou wisselde  Teun Gommans voor Joep Janssen en Benny van Berlo voor Stan Hunnekens. Na zes minuten naspeeltijd klonk het eindsignaal. Eindstand 2-1.  Een overwinning voor SPV met een tintje. De eerste overwinning op Grashoek op het sportpark Hoge Zijde. In de zeven eerdere ontmoetingen tussen beide clubs werd het zes keer een gelijkspel en eenmaal een 0-1 zege voor Grashoek.

Zondag krijgt Grashoek op de Peelrand bezoek van koploper RKMSV uit Meijel.