Baarlo 5 (zon) - Grashoek 4

Grashoek 4

Mannen zondag, 4, 6e klasse 23

26 oktober 2014 12:30

Grashoek 4 kwam goed uit de startblokken tegen Baarlo 4. Met goed verzorgd aanvallend voetbal werd de tegenstander meteen onder druk gezet. Baarlo had dan ook een overtreding nodig om een einde te maken aan een van deze gevaarlijke aanvallen. Net buiten het strafschot gebied mocht Tomasz Wisnieswski al in de 7de minuut aanleggen voor deze vrije trap.  Zijn keiharde schot ging dwars door de muur en ook de keeper kon alleen nog maar de bal toucheren met zijn handen. De  schitterende 0-1 was een feit en een prettige bijkomstigheid was dat de keeper  ondanks het gure weer de hele wedstrijd geen koude handen meer heeft gehad.  De  eerste twintig minuten  bleef Grashoek gevaarlijk met hun aanvallen, maar door slordigheden hadden ze niet het gewenste effect.  Baarlo nam langzaam het initiatief over en op een van deze aanvallen moest keeper Janusz Draszewski  handelend optreden.  Hij zorgde ervoor dat we met een 0-1 stand van de herbata (thee) konden gaan genieten.

De tweede helft een zelfde spelbeeld. Grashoek  nam meteen weer het initiatief  dat resulteerde in de 48 minuut na een aanval over rechts en een mooie voorzet van Krzysztof  Cyl vanaf de rechterflank op spits Marcin Kokoszka . Laatst genoemde twijfelde  geen moment maar zag zijn schot  rakelings over gaan.  In de 58 minuut wist de Baarlo goalie een treffer te voorkomen door een goed schot van Michal Landzinski na een assist van Patrick Lelek te pareren .  Grashoek bleef de aanval zoeken maar liet daarbij ook te  veel openingen vallen op het middenveld. Baarlo was niet bij machte om hier gebruik van te maken. Sterker nog in de 75 minuut werd de achterhoed van Baarlo zo onderdruk gezet dat ze uit paniek de 0-2 lieten bij tekenen.  De overwinning kon ons niet meer ontgaan. Consolideren of even gasterug nemen zijn begrippen die we de Poolse voetballers nog bij moeten brengen.  Of zullen we dat juist niet doen!! Door hun tomeloze  inzet en gedrevenheid  werd een goede wedstrijd bekroond met een derde doelpunt.  Pawel Dubaniewicz onderschepte de bal op het middenveld liet enkele tegenspelers achter zich en gaf een sublieme voorzet op spits Marcin Kokoszka die vervolgens alleen maar zijn voet tegen de bal hoefde te zetten om de 0-3 te maken.

Proficiat mannen