Katers hakken er zwaar in; domper tegen K3

Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Zondag 10 maart, de weergoden waren ons weer goed gezind, maar, waren de voetbalgoden dat ook dit weekend? Vorig weekend kon er in zonnetje met een gelukje nog gelijk gespeeld worden tegen de nummer laatst. Zou er deze week meer in het vat zitten tegen de nummer 3 van de competitie? In oktober kon tegenstander Koningslust 3 (K3) nog opgerold worden met 1-3, echter deze keer zou alles anders blijken.

Want, hoewel het zondagochtend was, zat menig speler nog met zijn koppie op de vrijdag- en zaterdagavond. Het vrijgezellenfeest van oud sterspeler Sjef op de vrijdag, en het meelallen op de Hollandse Toppers op de zaterdag hakten er namelijk aardig in. Want wees nu eerlijk, wie begint er nu op een vrijdagochtend om 10:00 met het eerste biertje? Beiden evenementen zorgden ervoor dat menig speler, te laat, met een kater, of nog bezopen op sportpark de Peelrand aankwam.

Maar goed, er zou ondanks alle katers toch echt gerend moeten worden. Gelukkig konden de spieren eerst los gemaakt worden in de warming-up. De een een tosti in zijn hand, en andere velen snakkend naar wat goddelijk kraanwater. Hopelijk kan Job er voor zorgen dat hij de volgende keer wel zijn zaakjes op orde heeft en de flessen naar de dorstige spelers brengt! ;)

Klokslag 11 uur kon er na het beginsignaal van scheidsrechter Benny begonnen worden. Maar, net zoals vorige week tegen P5; een valse start. Het was namelijk Koningslust dat het heft in handen nam en in de 12e minuut al op 0-1 wisten te komen. Een schot dat tussen de benen van keeper Job door ging moest uit het netje gehaald worden.

Het was weer eens achter de feiten aanlopen. Maar eerlijk is eerlijk, het had snel weer anders kunnen lopen. In de 14e minuut kon er namelijk weer op gelijke hoogte gekomen worden, helaas voor ons kon de keeper van Koningslust redding brengen.

Als dat niet lukt, dan wordt het vaak circus. Zo ook weer nu. Geen bal kwam aan, schoten zwaaiden of richting de cornervlag (Robin had zijn schoenen verkeerd om aan), en spelers met de tong op de schoenen werden niet gehoord om te wisselen. En tot overmaat van ramp kon Koningslust in de 39e minuut gebruik maken van alle chaos. Zo was het Tuts, die eindelijk uit de broekzak van Joeri was gekropen, die de 0-2 kon binnenleggen.

Tijd voor rust. Daarin duidelijk; het loopt niet lekker. Maar ook duidelijk; er hoeft zeker niet verloren te worden. Vorige week kon de 0-2 achterstand door goede strijd ook nog omgebogen worden, en met verse Poolse krachten in het veld zou er vast wel iets mogelijk zijn toch?

Oh jazeker! In de 46e minuut kon er al direct een aanval opgezet worden. Een schot; en... geen goal... Maar wel; hands! Met de bal op de stip was het de perfecte mogelijkheid voor Tymo om de hard nodige aansluitingstreffer te maken. Een schot in de hoek rechts onder, en 1-2!

Maar daarmee was lang niet alles gespeeld. Hoewel Grashoek nu de strijdlust had gevonden om door te zetten, was Koningslust alles behalve bereid om op te geven. Ook zij konden nog aanvallen, zo moest het aluminium ons in de 47e weer eens redden.

Gelukkig was het in de 74e minuut weer de beurt aan Grashoek. Een perfecte diepe bal van Jordi kon meegenomen worden door Robin. Hij wist een-op-een te komen met de keeper en kon tot vreugde van velen de 2-2 binnenschuiven. Zijn eerste doelpunt voor Grashoek 4 was een feit, hopelijk mogen er nog velen volgen.

En in de 77e minuut kon de 3-2 ook weer in het net gelegd worden! Waren het niet zo dat Tymo over zijn eigen voeten struikelde en de bal net daar schoot waar de keeper verstijfd van de schrik stond.

Maarja, zoals u al op de score boven aan de pagina heeft gezien. Er werd verloren toch? Jep, klopt, zeker! In de 83e minuut sloeg het noodlot toe. Een vrije trap van de ploeg uit Koningslust waaide zo over heel de verdediging en de keeper Job heen, bij de 2e paal het net in; 2-3. De wedstrijd was gespeeld.

K3 kon deze keer G4 oprollen. En daar wist menig speler ook de draak mee te steken. Zo was het Tuts die deze keer Joeri voor de gek wist te houden met de eeuwenoude "in de tes" grap. Maar goed, het mocht de pret van deze zondagmiddag niet drukken. Het zonnetje scheen, de statafels stonden weer eens buiten, en de goudgele rakkers vloeiden rijkelijk. Hoewel de wedstrijd verloren was, was de zondag alles behalve dat en werd het al met al een groot gezellig succes!

Volgende week spelen we om 11:00 in Helenaveen tegen hun combinatie met Griendtsveen. Misschien kunnen er daar weer eens 3 punten gepakt worden, hopelijk tot dan!

Eikel vd week: Sil, voor het te laat komen krijgt hij de eikel en mag hij volgende week ook van Piet met de dames van Koningslust mee trainen.

Screenshot_20240311_215732_Gallery.jpg