Ontsnapt aan debacle in Panningen; ouderwetse Sunday Funday

5981XW
PANNINGEN
tel. 077-3074394

Zondag 3 maart 2024, tijd voor de 8e wedstrijd van het seizoen. Ja u leest het goed, de 8e(!) wedstrijd van het seizoen. Regen, sneeuw, modder en wie weet niet wat hebben het menig wedstrijddag al in de soep laten lopen. Maar, niet vandaag! Met de zon op de bol kon er eindelijk weer eens lekker een balletje getrapt worden. Met vandaag op het programma, hekkensluiter van de competitie, Panningen 5!

Tijdens de eerste wedstrijd van het seizoen konden de groen witte nog met met 3-2 "opgerold" worden (met dank aan de Poolse krachten). Zou er vandaag ook succes geboekt kunnen worden, of zou het gebrek aan wedstrijdritme ons parten gaan spelen?

Gelukkig genoeg aan een ding geen gebrek dit weekend; wissels! Met maar liefst 18 spelers op de lijst kon er afgereisd worden naar Panningen-Noord. Helaas daarbij wel twee kanttekeningen.
1. Een vijftal spelers zou ons in de rust verlaten om naar PSV-Feyenoord te gaan kijken.
2. De laatste avond Dotje had voor velen parten gespeeld. Alhoewel het veel te druk was, werd er ook weer eens veel te veel gezopen.

Maar ach, we zijn wel erger gewend, 11:30 aanvang is praktisch uitslapen voor ons. Daarom kon er frips en fruitig begonnen aan de warming-up in het zonnige Kepèl. Waar jammer genoeg wel al de eerste tegenslag plaatsvond. Jim was namelijk al snel "afgevallen", ofja niet afgevallen maar hij viel geblesseerd uit na een schot op doel. We zouden het moeten gaan doen zonder ons kanon vandaag...

Evengoed, er zou en moest toch begonnen worden. En zoals invallend keeper Wielie, die ons weer eens wilde uithelpen, vertelde; 'N Clean Sheet beginnen we gewoen mej!' Helaas zou het niet lang duren voordat die spreuk ongedaan gemaakt werd. Er werd dramatisch begonnen en Panningen kon na het falen van de verdediging in de 8e minuut al op 1-0 komen.

Het was weer eens per direct achter de feiten aan lopen. Maar, daar kon snel verandering in komen. Tymo wist namelijk 1-op-1 met de Kepèlse keeper te komen! Ware het niet zo dat zijn schot op de enige plek belande waar de keeper het kon tegenhouden.

Voor de rest was de hele eerste helft gewoon een groot drama. Het aluminium van de doelen werd nog wel eens aan beiden kanten aan het trillen gebracht, maar het overige voetbal was eigenlijk een groot gehotseknots. Gelukkig genoeg scheen de zon zullen we maar zeggen!

In de 2e helft zou het spel toch echt beter moeten, anders zou het niet P5, maar G4 worden dat deze keer "opgerold" zou worden. 10 verse benen, en 12 vermoeidere benen zouden het moeten gaan doen.

En eigenlijk ging dat zo slecht nog niet, er werd namelijk strijdend aan de tweede helft begonnen. Het was Grashoek dat eventjes de touwtjes in handen leek te hebben. Met versterkingen Kris en Luka uit het tweede kon in de 60e minuut de toon gezet worden. Luka kon namelijk een gevaarlijke kans creëren die tot frustratie van velen net gestopt kon worden door de keeper.

En ja hoor, "als je hem zelf niet maakt, dan krijg je hem wel om de oren", bleek ook deze wedstrijd weer eens waarheid met zich mee te brengen. Nog geen minuut later was het keeper Wielie die de hete bitterbal niet klem kon houden, waardoor de 2-0 uit het net gevist moest worden. Was het nu klaar?

Klaar met Grashoek 4? Zeker niet! Klaar met achteruit lopen? Ja! Het was namelijk tijd om eens goed druk te zetten. En dat gebeurde zeker, met de nodige kansen tot het gevolg. En soms moet je daarin gewoon wat geluk hebben. Het mannetje op de goede plek, de bal op de goede plek, en boem. Precies wat er gebeurde in de 75e minuut. Een schot van Luka kon nog geblokt worden door de keeper, maar de afvallende bal kwam zo bij Kris in de voeten. Een lobje, en... doelpunt; 2-1! De aansluitingstreffer was gemaakt.

En Kris, die kreeg vleugels. Of dat kwam doordat trainer Jesse hem beloofde dat zijn hele middag betaald zou worden als hij een 2e zou maken, of dat het gewoon een gevalletje; hoop doet leven was. We zullen het nooit weten, maar in de 80e minuut was het weer raak. Een bal gegeven vanaf de rechterflank door Sjoerd kon door Kris zo langs de keeper geschoven worden; 2-2 en alles lag weer open.

Het waren nog (iets meer dan) 10 minuten waarin om elke bal gestreden werd, maar het mocht helaas niet baten. Het was juist Panningen dat de 3-2 op de slof had, maar tot geluk van velen werd er gemist. Hoewel de emoties en de strijdlust op sommige momenten richting het kookpunt opliepen werd er fair gevoetbald. Eindstand; 2-2. Er werd deze keer niemand opgerold en de punten konden verdeeld worden.

Met een punt in de tas kon er tevreden vertrokken worden naar Leanzo waar het weer eens een echte ouderwetse Sunday Funday werd. Een aantal lekkere goudgele kletsers in het zonnetje, potten voetbal op de TV, en mooie rondjes dobbellen. Oja, en zelfs de bel werd weer eens goed geraakt deze middag door Bartje, al was dat niet helemaaaaal de bedoeling.

Met 14 punten zijn we op het moment op de 7e plek te vinden. Gegeven het aantal wedstrijden dat we gespeeld hebben helemaal niet gek! Volgende week zullen we op sportpark de Peelrand aantreden tegen Koningslust 3. Hopelijk kunnen we dan weer de volle mep pakken en zien we u dan!