Grashoek 4 "rolt" door; knikkende knietjes tegen Heibloem 1.

SVVH 1

Grashoek 4

22 oktober 2023 12:00

Anoniem

Sportpark De Beekkant
Elzenweike 11 A
6089NR
HEIBLOEM

Zondag 22 oktober alweer. Waar de temperaturen zich langzaam maar zeker terugtrekken en de herfst zijn gezicht begint te laten zien, dendert de trein genaamd Grashoek 4 nog steeds op volle toeren door. Met vandaag op het programma; Heibloem 1.

Gelukkig genoeg hoefde er deze week niet midden in de nacht vertrokken te worden. Gewoon een schappelijke tijd deze keer; geen 8.45, maar een mooie 11:00. Dat is gewoon uitslapen voor ons! Beter maar, want dat was ook wel een beetje nodig. Menig speler had namelijk op de zaterdagavond flink lopen te Oele Boele op de trekkertrek in Beringe. De ene speler onder het bier, de ander kwijt in de greppel, en weer een ander op rokjesjacht, het kon niet gek genoeg op de zaterdagavond.

Daar viel gelukkig de zondagochtend weinig van terug te zien. Iedereen was namelijk gewoon netjes op tijd bij Leanzo. Weliswaar een schrammetje hier, en een pijnlijke schouder daar, maar daar hebben ze paracetamol voor uitgevonden toch (of toch een kater?). En nog fijner; Grashoek 4 had versterking kregen van een drietal spelers dat wel eens cruciaal konden blijken vandaag. Sjoerd Rijs, Björn Theelen, en Bas Gloudemans zouden ons vandaag komen versterken! Vol goede moed kon er vertrokken worden naar Heibloem.

En daar niets geks. De opstelling werd bekend gemaakt, de warming-up werd afgesloten met een tweetal sprintjes, en er kon begonnen worden.

Na het eerste fluitsignaal was het Grashoek dat de touwtjes in de handen nam. Heibloem kon een aantal keren een aanval opzetten, maar het was Grashoek dat écht gevaarlijk bleek door constante druk uit te oefenen op de Heibloemse verdediging. Dit leidde er toe dat in de 15e minuut de verdediging de druk simpelweg niet meer aankon. Een verdediger speelde zo de bal bij Bas in de voeten, een schot, en BAM 0-1! De toon was gezet.

In de 31e minuut was het alweer Bas aan de bal, die deze keer rond de 16, 1-op-1 met de keeper wist te komen. Zijn stiftje verdween helaas net over het doel. Wat volgde was even een onzekere fase waarin ballen niet meer aankwamen en er steeds meer verdedigend werk geleverd moest worden. Maar, daar bracht tot genoegen van velen een Heibloemse verdediger in de 42e minuut weer verandering in. Hij brak namelijk weer onder de druk en speelde de bal opnieuw bij Bas in de voeten. Bas wist koel af te drukken, en de 0-2 lag alweer in het netje.

In principe viel er in principe niet zo veel te klagen. Het spel was prima, de voorsprong voldoende, en het zag er niet naar uit dat daar veel verandering in zou komen. Er werd langs de lijn zelfs al gegrapt van; "hoe heeft dit team zo dik van Panningen en Beringe kunnen winnen?", en "Je zou maar tegen men vertellen dat je in het eerste van Heibloem voetbalt, maar toch tegen Grashoek 4 speelt". De enige merkbare frustraties waren naar het optreden van de scheids toe, die volgens het publiek af en toe wat aan het blokfluiten was. Maar goed, met een 0-2 voorsprong werd daar niet teveel aandacht aan gegeven.

In de rust was de sfeer gelaten. Met dit spel tegen zo'n ploeg zou het wel goed moeten komen. Maar, oh oh oh, voor hoogmoed kwam bijna den val. Want in de tweede helft zou alles anders zijn.

De rollen waren nu namelijk geheel omgedraaid. Het was Heibloem dat direct na rust in de 47e minuut al gevaarlijk wist te zijn. Rik, kon de bal op dat moment nog van de lijn redden, maar in de 48e minuut was er al geen redden meer aan. De 1-2 lag in het net.

En nu kwamen al die frustratie langzaam maar zeker wel tot uiting. Het leek wel alsof geen enkele bal zijn doel meer bereikte. Zelfs keeper Job kreeg de bal niet meer tot de middenlijn en aanslag na aanslag van Heibloem werden door de scheids weggewuifd alsof er niet aan de hand was.

Alle zeilen bijzetten in de verdediging, dat was nu eigenlijk het enige doel. Aan aanvallen werd niet meer toegekomen. Trainer Piet probeerde er alles aan te doen om zijn mannen aan het werk te zetten en te beschermen van de aanslagen van Heibloem. Maar, met de manier waarop, daar was de scheidsrechter het niet mee eens. Hij kreeg een gele prent getoond en moest het restant van de wedstrijd achter de omheining doorbrengen.

Er zullen vast een aantal levensjaren verloren gegaan zijn langs de lijn met alle stress die het debakel op het veld met zich meebracht. "Hou eens op met lucht te dekken", "ram die bal godverdomme gewoon eens weg", en "de gelijkmaker zal zo wel vallen". Gelukkig genoeg voor velen: die gelijkmaker, die zou er niet komen. Bjorn leek in de 90e minuut de 1-3 op de slof te hebben, maar mistte helaas. Eindstand 1-2.

Grashoek 4 had de 3e overwinning op rij veilig weten te stellen. De beste seizoensstart sinds 2014!! En buiten het feit dat er 3 punten binnengehengeld werden, was er ook een vat bier verdiend, 3x punten op rij is namelijk een vat bier van trainer Jesse. De overwinning kon dus weer volop gevierd worden bij Leanzo, want winnen, dat went nog steeds niet helemaal voor ons!

Volgende week op zondag geen competitiewedstrijd, maar een pot tegen een team uit Alphen aan den Rijn dat in de buurt op vriendenweekend is. Schroom vooral niet om dan ook even te komen kijken!

Eikel van de week; Piet Fleuren, voor het ontvangen van de gele prent :)