Grashoek 3 ((2+4)/2) verliest van Helden 6

5988CK
HELDEN
tel. 077-3074041

Zondag 21 Maart. Het zonnetje schijnt, de lucht was "redelijk" helder blauw, maar in Helden, daar waren ze helemaal nog niet zo goed wakker. Om half 9 's ochtends de wedstrijd nog eventjes naar een half uur later verzetten. Dat wekt natuurlijk weinig begrip... Ofja, half uurtje langer slapen met een kater, of juist een half uur later pas aan het bier? Voor menig speler met een kater een moeilijke keuze.

De bruiloft van oud speler Zjefke had er namelijk bij velen flink ingehakt. Alhoewel, van de mensen die daar aanwezig waren speelde maar een handjevol mee. Nog erger, maar 3 spelers om precies te zijn. En maar slechts 7 spelers op papier kwamen uit ons eigen team. De rest werd goedwils door spelers uit Grashoek 2 aangevuld. Waarvoor natuurlijk heel veel dank! Hadden zij dan niets gedaan de avond van tevoren, nou nee dat niet, ook de kermis hakt er natuurlijk hard in! Maar dat is bij Helden hopelijk net zo geweest.

Enfin...

Er kon vertrokken worden richten Dörp, de ene helft rond 11:15 op het fietske, zij wilde namelijk nog eens goed doorzakken op de kermis, om de overwinning te vieren. De andere helft om 11:30, te muug om naar de kermis te fietsen, of niet helemaal in de feeststemming.

En daar in Helden, daar was een ding direct duidelijk. De mentale oorlogsvoering was in volle swing. Waar wordt er warmgelopen? Waarom zijn daar helemaal geen goals opgesteld? Waarom wordt er om 12:35 nog op het veld gespeeld waar we om 12:30 moesten aftrappen? Evengoed, de sfeer bij het team van Grashoek was opperbest.

En dat bleek ook na de aftrap eens even, want waar een aantal weken geleden, op de zaterdagavond tegen Helden direct achter de feiten aangelopen werd. Was dat nu mooi eens even andersom. Zo was het Grashoek dat in de 5e minuut het heft in eigen handen nam, nadat een goed opgezette aanval net niet beloond kon worden door Jelle.

En nog geen 5 minuten later was daar Robin, die de palo even wist te testen. Maar, de grootste kans, die zou in de 22e minuut komen. Het was Bjorn die namelijk een Intikker knap over het vangnet wist te werken. Kan gebeuren, gewoon doordrukken zou je zeggen.

Nou dat was helaas niet helemaal wat gebeurde. Zo was het op een gegeven moment Grashoek, dat weer achter de feiten aan moest. Tot groot geluk van velen werd een goal van de ploeg uit Dörp nog afgekeurd wegens buitenspel (of wat het toch een ED'je) van Joris.

Maar het kwaad was al geschied. Keeper Joep op goal kon nog een aantal ballen knap uit de goal houden en ons in de race houden. Maar in de 58e minuut, was er geen redden meer aan. Een bal, een beetje gedreven door de wind, waaide zo het doel in; 1-0 Helden.

Oke oke, daar bleef het gelukkig wel bij. Want, hoewel Joep nog bijnaaa een ouderwets Joepie had, kon Joeri tot geluk nog de bal van de lijn afhalen. Helaas kon er niets meer gecreëerd worden, en werd er ook uiteindelijk met 1-0 verloren.

Maar was de dag verloren? Bij lange na niet! De sfeer langs de lijn was nog altijd opperbest, en het bier smaakte erg goed! Of was dat pas na nummer 5? Maakt ook niet uit. Na een hapje en drankje in de Heldense kantine, waarbij ook nog even naar de kampioenspot van Helden 1 gekeken werd, kon afgereisd worden naar de Kermis.

En poah, daar vloeide het bier rijkelijk, werd voluit meegelald op de allerdikste Hollandse platen, en werd het pijn van de wedstrijd alweer snel vergeten. En tot vermaak van sommigen, wist Helden 1 ook nog eens even geen kampioen te worden, zouden de mannen van 6 gefrustreerder eindigen als wij? Joost mag het weten, want menig speler zal ook niet meer geweten hebben wat links of rechts was op een gegeven moment!

Het was al met al weer een mooie dag! Aankomende zondag spelen we om 11:00, thuis, op sportpark de Peelrand tegen Laar. Hopelijk kan er an een wonder klaargespeeld worden. Kom vooral kijken!