Grashoek 2 verliest van koploper ZSV 4

ZSV 4 (zon)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

2 november 2014 12:15

Vandaag de wedstrijd tegen koploper ZSV 4. Er stond een streng windje op het sportpark waardoor er door beide teams een helft wind in en een helft wind mee werd gevoetbald. Grashoek voegde zich vandaag iets eerder dan gebruikelijk bij elkaar om de jaarlijkse team foto te maken. Grashoek is dit seizoen in het nieuw gestoken, zo zijn er nieuwe inloopshirts (mede mogelijk gemaakt door Jacobs Advies, bouwkundig tekenbureau) en zijn er geheel nieuwe trainingspakken (mede mogelijk gemaakt door Verhaegh Interieur). Foto’s zullen een dezer dagen op de website geplaatst worden. Dit jaar zal, ‘Bulles van de week’, Joep niet te zien zijn op de teamfoto omdat hij zich, voor de 2e keer dit seizoen, weer eens had verslapen.

Vandaag spelend in de nieuwe blauwe uittenues startte Grashoek sterk aan de wedstrijd. Het ging vlot mee in het niveau was vaak zelfs de betere partij. Halverwege de eerste helft brak Erwin via rechts door, dribbelde de 16 meter in en legde de bal terug op de inkomende Twan die jammerlijk met links de bal mistte. Even later was het 2 keer Puk die doorbrak en de bal een keer tegen de paal en een keer net aan de verkeerde kant van de paal mikte. De Grashoekse defensie stond zijn mannetje en had intussen nog geen noemenswaardige kansen weggegeven. Het was opnieuw Grashoek dat weer doorbrak via links, dit keer dribbelde Erwin de 16 meter in en legde de bal terug op Wouter, echter was de bal niet optimaal waardoor ook deze kans verloren ging. Volgende kans was weer voor Grashoek, een snelle uitbraak waarbij Erwin de doorgelopen Wouter serveerde met een voorzet, werd door Wouter in keer genomen waarbij hij niet door had dat hij zeeën van ruimte en tijd had en de bal huizenhoog over volleerde. Weer een verloren kans voor Grashoek, en wat gebeurt er als je zelf alle kansen mist? Juist ja, dan gaat hij er aan de andere kant natuurlijk in. Het was een ongevaarlijk afstandsschot van z’n 25 meter over de grond waarbij gelegenheidskeeper Andy uiterst ongelukkig de fout in ging en de bal jammerlijk door zijn handen en benen liet glippen. Zo ging Grashoek, zichzelf flink tekort gedaan, de rust in met een 0-1 achterstand.

In de rust 2 wissels: Joep verving Thom en Daan (die nog moest gaan banken bij het 1e) werd vervangen door Rik Teeuwen. Grashoek dat de 2e helft wind in speelde had het aanzienlijk lastiger in het tweede bedrijf. Er werd niet meer zoveel gecreëerd dan in de eerste helft. 5 minuten na rust was het Andy die voor de 2e keer deze middag niet vrijuit ging en de bal zomaar inleverde bij een ZSV-aanvaller, deze wist hiermee wel raad en plaatste de bal keurig tegen de touwen, 0-2. Het kruit leek geschoten al deelde Grashoek een paar speldenprikjes uit. Het was echter weer ZSV dat door een combinatie op het middenveld op doel kon schieten en dit genadeloos deed, 0-3. Grashoek liet de koppies niet hangen en probeerde er gevaarlijk uit te komen, het was Jurgen die Puk diep stuurde, laatstgenoemde omspeelde keurig de keeper en scoorde uit een lastige hoek de 1-3. Grashoek kreeg het verdiende doelpunt al was het niet meer bij machten om het de koploper nog dusdanig lastig te maken. Een kwartier voor tijd maakten de gasten een einde aan alle goede hoop van Grashoek en scoorden de 1-4. Moe gestreden werd het, gegeven door de uitstekend fluitende Cendy van Ophoven, eindsignaal in ontvangst genomen. Grashoek heeft in de eerste helft laten zien dat het zeker niet minder was dan de koploper alleen wist het dit niet in doelpunten uit te drukken.

Komende week trainen op afronding dan moet de wedstrijd van a.s. zondag in en tegen Liessel 3 toch zeker 3 punten opleveren om de aansluiting met de top vast te houden. Aanvang 11.30 uur.

Schrijver: Erwin Pijnenburg, deze verving, normaliter schrijver, Rick Graus die dit weekend op de tribune zat in het Emirates Stadium van Arsenal FC.