Storm Ciarán blaast bal in eigen doel...

Grashoek 4

SV Helenaveen Griendtsveen 1

2 november 2023 19:30

J.A. Cuijpers

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Donderdag 2 november. Het is koud, het is nat, en het waait vooral veel te hard. Een combinatie die menig voetbalwedstrijd niet door zou laten gaan. Maar daar op de Grashoek, ja daar hebben ze geen watjes, daar wordt gewoon gebald. Deze donderdagavond op het programma: Helenaveen Griendtsveen 1. Een team dat gezien hun uitslagen erg gewaagd aan ons zou moeten zijn!

En ik zal hem deze keer kort maar krachtig houden. Want de handjes zaten lekker in de zakken deze avond, het was veel te koud om te typen op een telefoon :) Daarbuiten, op een donderdag valt er toch niet zo veel te vertellen, want wie zuipt zich nu op een woensdagavond helemaal klem? Ja precies, bijna niemand. En al was het zo, dan zijn de verhalen lang niet zo ruig als die van de zaterdagavond!

Goed! Onder windkracht 3000 werd er begonnen aan een vrij vermakelijke pot. Zowel Helenaveen als Grashoek konden een aantal keren gevaarlijk voor het doel komen. Zo was het Helenaveen dat in de 11e minuut 1-op-1 met keep Job wist te komen. Echter, zag de spits geen mogelijkheid om te scoren en besloot maar à la Neymar te duiken. Of het misschien toch een penalty was? Daar zijn de meningen over verdeeld.

Vervolgens was het Jelle, die zondag nog met het eerste optrad, die in de 14e minuut het ijzerwerk wist te raken. Via de lat ging de bal rakelings over. Wat volgden waren minuten waarin beide teams hier en daar wat kansjes kregen, maar niets konden creëren.

In de tweede helft meer van hetzelfde. Wat wel duidelijk werd, was dat de frustraties bij de ploeg uit de peel hoog opliepen. Zelfs EIGEN teamgenoten moesten scheldtirade na scheldtirade aanhoren. Wat een frikandellen in die ploeg daar. En dat werd nog maar eens bevestigd in de minuten die volgden. In vorm speler Roel van Ophoven had namelijk zijn veel grotere en bredere tegenstander zo diep in de tes zitten, dat deze maar overging op schoefelen. Zoals Job stelde "Is da n hovenier ofwa?" En toen ook dat niet lukte, wilde hij bijnaaa Roelie fysiek ten lijven gaan. Alles ten verdienste van Roel natuurlijk, die de laatste tijd heel sterk speelt!

In de 70e minuut kreeg Grashoek vanuit Jordi de kans om de 1-0 binnen te leggen, echter werd er gemist. Vervolgens was het in de 78e minuut de wind die toesloeg. Hij blies de bal namelijk zo over iedereen heen, tegen Tymo aan. De bal belande in het netje en de 0-1 was een feit. EDJE weer op het scorebord en Grashoek achter.

Het zou ook de eindstand blijken. Jammer, maar helaas. De wedstrijd hoeft gelukkig geen andere keer ingehaald te worden!

Eikel vd week; Tymo Janssen voor het maken van het ed'je