Grashoek 2 wint ruim van Mulo 4

Danny Gommans (intikker)

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

26 oktober 2014 12:00

Vandaag om 12.00 uur stond de uitwedstrijd tegen MULO 4 uit Helmond op het programma. De ploeg uit Helmond stond voor aanvang van de wedstrijd 1 punt achter Grashoek. Ondanks 2 laatkomers kon Grashoek net voor ‘elven’ vertrekken richting Helmond. Wouter had zich dusdanig verslapen dat hij op eigen vervoer zich net voor de wedstrijd bij het team voegde, dit leverde hem overigens  zijn eerste ‘Bulles van de week’ verering op.

Grashoek begon de eerste helft goed en had de lichte overhand. Helaas was het aan de andere kant waar het netje voor het eerst bolde deze zondagmiddag. Een hoge bal in de zestien werd door Maarten opgeëist, Ruud Boots liet deze bal mooi gaan maar Maarten greep niet dusdanig in waardoor een speler van MULO de bal erin kon schieten, 1-0. Kort hierna greep aanvoerder Dennis te laat in tijdens een tegenaanval, dit kostte hem 10 minuten bedenktijd. Grashoek was totaal niet van slag en sloeg met tien man tweemaal toe. Het was 2 keer Erwin die beide keren op aangeven van Jurgen de bal, eenmaal met links en eenmaal met rechts, bekeken tegen de touwen schoot, 1-2. Dennis ondertussen terug in het veld, er leek weinig aan de hand. Echter was het MULO dat via rechts doorbrak, Rens, die niet zijn beste dag had,  greep slecht in en de aanvaller schoot beheerst binnen, 2-2. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee een dubbele spelerswissel, Rens en Thom verlieten het veld voor Ruud v. Oijen en Puk. Laatstgenoemde brak direct na rust door en liep samen met Jurgen op het vijandelijk doel af, balletje breed, leeg doel dus kassa, 2-3. Grashoek liep achteruit maar kwam niet dusdanig in de problemen, het waren Rik en Andy die constant kort zaten en veel gevaar voorkwamen. Voorin kregen de aanvallers Puk, Jurgen en Erwin veel ruimte en stichtte het veelvuldig gevaar. Na een klein uur spelen was het Puk die diep werd gestuurd en de 2-4 binnen schoof. Na een uur spelen werden de 2 laatkomers voor elkaar gewisseld, Erwin maakte plaats voor Wouter. In het resterende half uur kwam Grashoek er vaak gevaarlijk uit, echter werd er vaak (onterecht) afgevlagd. Daan mocht een keertje door en ontweek tijdens zijn aanval een aantal behoorlijke ‘heggenscharen’ maar lukte het uiteindelijk niet om het vijandelijk doel te vinden. Even later was het nog twee keer Puk die op aangeven van Jurgen de marge voor Grashoek nog iets aangenamer maakte, 2-6. Kort voor tijd was het, ‘man of the match’, Jurgen die met een acrobatische volley nog bijna de 2-7 binnen joeg, echter ging deze bal net over het houtwerk. Kortom een prima, maar vooral belangrijke overwinning voor de manschappen van leiders Bart en Roy. Met 8 punten uit 6 wedstrijden staat Grashoek nu bovenaan in een hele brede middenmoot.

Volgende week andere koek, Grashoek speelt tegen koploper ZSV 4. Aanvang 12.15 uur ‘Sportpark de Peelrand’.

Schrijver: Erwin Pijnenburg, deze verving, normaliter schrijver, Rick Graus die door de doop van zijn neefje en nichtje verstek liet gaan.