P5 opgerold!

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag 8 oktober, de eerste herfstbladeren beginnen te vallen, maar het seizoen, dat is in volle bloei! Waar vorige week de meerderheid van de spelers op vriendenweekend was en het weekend daarvoor ook al een dringend tekort aan spelers was, was het nu dan toch tijd om onze eerste competitiewedstrijd te gaan spelen! En meteen een mooie derby op het menu; Panningen 5 was namelijk te gast op sportpark de Peelrand.

En een kleine spoiler; het werd een wedstrijd vol met downs en gelukkig ook nog ups!

En dat er nood aan de man was, werd snel duidelijk. Grashoek 4 miste namelijk een heel deel essentiële spelers. Zo waren Roel, Tim, Robin, en Timo niet binnen de lijn te vinden. Topspits Robin kon niet aanwezig zijn wegens een zware blessure, opgelopen tijdens het traplopen (of toch touwtje springen?). Bijna matroos Timo, die 's ochtends nog even op zoek moest naar zijn fiets (Rusland is oost he!), kon dan weer niet meedoen omdat hij dezer dagen een fikse tocht bij de Marine voor de boeg heeft en absoluut geen blessure op kon lopen.

Maar goed, er zou toch gebald moeten worden. En dat was gelukkig ook wel mogelijk met Jim als extra reserve, voor het uiterste geval, en met twee Poolse vrienden van 3 die ons na de rust uit zouden komen helpen moest het wel goedkomen qua spelers. Of het ook goed zou komen qua stand, dat moest nog even blijken. En er MOEST wel gepresteerd worden. We hadden namelijk vorige week, nadat Beringe ten prooi was gevallen aan de "P5 oprolle" vloek, ook even laconiek gereageerd op hun instagram post dat we ze wel even op zouden rollen...

Na de warming-up, waarin bleek dat sommigen toch nog best wat bloed bij hun alcohol hadden, zou het moeten gaan blijken.

En eerlijk is eerlijk, er werd niet heel slecht begonnen. Hoewel de Panningse ploeg wil laten denken dat ze de wedstrijd vanaf minuut 1 onder controle hadden, was daar geen sprake van. Grashoek gaf namelijk geen grote kansen weg, en zou in de 21e minuut tot de eerste kans van de wedstrijd komen. Een voorzet van Jordi kon niet klem gepakt worden door de keeper waardoor Grashoek bijna per ongeluk op 1-0 kwam. Voor de volgende kans moest nog even de eerste AAAAH MAN van het seizoen klinken, maar vervolgens kon Jordi na een loopactie van Tymo in de 26e minuut afwerken; bal op de lat! Het aluminium trilde, maar helaas wederom geen doelpunt.

Nu was het de beurt aan Panningen om de wedstrijd over te nemen. En dat gebeurde ook; het was Grashoek dat heel zwak, zonder ook maar enige belevenis, begon te spelen. Bal na bal werd verloren, en kans na kans werd weggegeven. Zo was het Panningen dat in de 32e minuut na balverlies van Sjoerd op 0-1 kon komen. En de Greune oet Kepel drukten door, in de 38e minuut werd de verdediging weer voorbij gelopen; 0-2.

Rust.

Waar buiten Rik en onze Poolse vrienden buiten warm aan het lopen waren in de serene rust, was het binnen oorlog. Hoe fucking slecht zijn wij eigenlijk wel niet? Waar is alle beleving gebleven? Dit moest toch wel te winnen zijn, want P5 was eigenlijk op zijn minst gezegd; niet best. De comment van p5 oprolle werd ondertussen in het diepste geheim maar even verwijderd. Noem het bijgeloof, noem het zielig, maar misschien zou het wel helpen.

Gelukkig werd in de 2e helft wel snel duidelijk dat de nodige wissels en het gedonder in de kleedkamer zin hadden gehad. Er werd namelijk veel sterker begonnen, voor elke bal werd gevochten, en met Marcin en Adrian op het veld was duidelijk dat er veel meer rust aan de bal was.

En dat wierp zijn vruchten af. Zo was het onze Red Devil, Luuk, die in de 52e minuut door hard te werken richting de goal kon optrekken en een schot kon lossen. Het startschot van het Grashoekse offensief was gelost. Want, het was namelijk niet veel later, in de 57e minuut, dat na een perfect bal van Tymo, Sil de 1-2 in het net kon leggen. Waar onze spitsen de eerste helft onzichtbaar als fantomen waren, waren ze nu belangrijker dan ooit! De aansluitingstreffer was gemaakt, tijd om door te drukken.

Wie ook te hard doorgedrukt had was Luuk, hij kreeg namelijk zo veel last van zijn rug dat hij gewisseld moest worden. Was het de alcohol, de cardio op de zaterdagnacht, was hij gesneden ofzo(?), of had hij gewoon alles gegeven. We houden het maar even op het laatste ;).

Even leek het offensief stil te vallen... Maar daar was Jordi! Na een afvallende bal in de 76e minuut die recht op hem afrolde, kon hij vol uithalen. En die bal werd me toch even van een afstand vol de kruising in geramd. Een echte wereldgoal, de toeschouwers langs de lijn wisten niet wat ze meemaakten (nog meer reden om ook gewoon eens bij ons te komen kijken)! En sterker nog, het gaf Grashoek de hoop dat het nog zou kunnen, alles was nu mogelijk.

En dat is precies wat er in de 88e minuut gebeurde, invaller Adrian wist zich voorbij de verdediging te spelen; een schot, en 3-2!! De comeback was compleet, iedereen op en naast het veld werd gek. Dziękuję Adrian, nasz wybawicielu!

Het werd in de resterende minuten die volgden nog eventjes billenknijpen. Panningen wist nog twee keer levensgevaarlijk op goal af te komen, maar keeper Job hield onze voorsprong tot tweemaal toe knap in handen. Alle aantijgingen die hem gedaan werden ten aanzien van de tegendoelpunten in de eerste helft werden direct teruggenomen. Het laatste fluitsignaal klonk, en, P5 was opgerold. Of het nu het bijgeloof van de comment, de rust van onze Poolse invallers, of het harde werken was (misschien wel alle 3), er was gewoon gewonnen!

De eerste 3 punten van het seizoen zijn binnen! En zoals u wel kunt raden, het leverde een middag vol bier en plezier op. Vieren wat er te vieren valt en volgende week zien we wel verder... Dan nemen we het in het holst van de nacht om 9:45 op tegen koploper Koningslust 3, hopelijk tot dan!

Eikel van de week: wederom geen, misschien volgende week meer succes!