"HG doet NIET wat het belooft!"

SV Helenaveen Griendtsveen 1 (zon)

Tymo Janssen (schot)
Rik Teeuwen (penalty)

17 maart 2024 11:00

Sportpark De Stikker
Lagebrugweg 3
5759PK
HELENAVEEN
tel. 0493-539560

Zondag 17 maart, de lente komt er al weer aan. En dat kriebelt natuurlijk wel, lekker weer eens een balletje in het zonnetje schoppen! Na de verliespartij van vorige week tegen K3 stond deze week combinatie Helenaveen Griendtsveen (HG) 1 op het programma. Zou er tegen de nummer 4 van de competitie wel wat te halen zijn?

Het zou niet al te lastig worden, althans, als het aan de zaterdagavond zou liggen. Het halfvastenbal bij Leanzo, waar de opkomst echt enorm hoog was(!) had namelijk weinig spelers van Grashoek 4 kunnen vellen. Slechts een aantal spelers stond mee te lallen op de echte carnavalskrakers van dit seizoen. Nee, menig speler was zich op andere plekken (misschien wel thuis) mentaal voor aan het bereiden op het gevaar dat HG1 heet.

Dat maakte daarentegen wel dat er "fris en fruitig" afgereisd kon worden naar de Peel. En dat verliep in Grashoek natuurlijk wel soepel, maar daar hadden ze het nog niet helemaal uitgevonden. Het gras op het veld was namelijk nog hoger als het gras in de ponny weide bij Samson, en de voor de scheids was het zo vroeg, dat hij zijn fluit nog bij zijn vrouw had achtergelaten.

Maar goed, er kon begonnen worden. En daar vielen twee dingen op;
1. Robin had eigenlijk het verkeerde shirt aan. Onze goalgetter van vorige week had namelijk ook zomaar eens in het blauw van Helenaveen kunnen spelen. Ware het niet zo dat hij in Grashoek vele malen gezelliger is.
2. We stonden na 10 minuten nog niet achter! Ook een prestatie na afgelopen weken.

En eigenlijk was die eerste helft zo gek nog niet. Naast de twee grote kansen van Grashoek waar waarbij Robin op goal kon schieten, en Luuk (de kracht die eindelijk weer terug is!) een gevaarlijke kon geven, kon HG slechts een keer gevaarlijk worden. Maar ook dat wist onze alleskunner Robin vakkundig op te lossen.

Pas in de tweede helft ging het echt los!

Zo was het in de 53e minuut Helenaveen dat na een fout van Roel S gevaarlijk richting doel kon komen, en moest keeper Job in de 55e minuut nog zijn doel vakkundig leeghouden.

Maar nu was het tijd voor ons om door te drukken. Zo was het Jordi die in de 63e minuut een voorzet (notabene met links) kon geven die vervolgens door Sil ingekopt kon worden. De 0-1 lag in het net en Grashoek had de wedstrijd helemaal in handen.

En die werd eigenlijk ook niet meer losgegeven; er werd namelijk goed gewerkt en gestreden om elke bal. En dat werd in de 85e minuut dan oop beloond. Een bal van Sil op Tymo kon door laatsgenoemde netjes in het netje gelegd worden; 0-2. En dat maakte dan ook dat bij HG de emoties hoog opliepen en leidde tot een dooschop binnen de 16 op sterspeler Rik. Als goedmakertje mocht hij zelf aanleggen, en, 0-3! De keeper werd nog even kwaad maar HG1 had in de 2e helft jantje gekregen!

Al met al was er goed gewerkt en kon er bij Ramones, waar het goud weer rijkelijk vloeide, teruggekeken worden op een mooie pot! Volgende week spelen we tegen koploper Neerkandia 2. Vorige wedstrijd kon er in Neerkant nog gelijk gespeeld worden, dus kom vooral kijken of er meer in het vat zit!

Eikel vd week: Job van Mullekom, voor het aanleveren van slappe ballen...