Grashoek 2 verliest onnodig van Someren 6

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

12 oktober 2014 12:15

Door Rick Graus

In een redelijk gezapig, maar doelpuntrijk duel heeft Grashoek 2 niet weten te winnen van Someren 6. Op Sportpark de Peelrand verloor Grashoek met 3-1 van de tegenstander uit Brabant.

Het begon allemaal zo goed voor Grashoek, de warming-up werd gestart in de splinternieuwe warmloop shirtjes gesponsord door Jacobs Advies, wat het team een boost zou moeten geven, en de eerste echte grote kans was voor Grashoek. Na een goede actie kwam Wouter van der Sterren vrij op de goal afgerend, echter waar hij wellicht voor eigen succes had moeten gaan koos hij voor een bal op de meelopende Erwin Pijnenburg. De pass was prima, alleen stuitte de bal net op op het moment dat spits Pijnenburg wilde afwerken, waardoor Pijnenburg de bal miste en deze achter ging. Niet veel later, in de 20e minuut was het aan de andere kant wel raak. Na een goede actie van de rechtsbuiten van Someren kwam hij naar binnen en haalde hij prima uit waardoor de bal over de gelegenheidskeeper Rick Graus ging; 0-1. Vlak voor rust kreeg Grashoek een uitstekende gelegenheid om de score gelijk te trekken. Een speler van Someren viel in de zestien, en in de veronderstelling dat hij werd neergehaald greep hij naar de bal met z’n handen. De scheidsrechter van dienst zag echter geen overtreding en wees resoluut naar de stip wegens een handsbal. De vaste penaltynemer Danny Gommans legde de bal zelfverzekerd op de stip en schoot de bal resoluut tegen de touwen in de linkeronderhoek; 1-1. De keeper zat in de goede hoek, maar was kansloos op deze prima ingeschoten penalty.

In de tweede helft veranderde er niet veel. Het veldspel ging redelijk gelijk op, echter zette Someren steeds meer druk richting de goal van Graus, maar dit resulteerde niet echt in grote kansen. Grashoek creëerde deze daarentegen wel degelijk, echter had spits Pijnenburg tot twee keer toe het vizier niet op scherp staan en schoot twee maal recht op de keeper af terwijl de hoeken volledig open lagen. In de 73e minuut was het aan de andere kant wel raak. Tijdens een aanval van Someren waarbij Grashoek ver was teruggezakt kwam een schot vanaf de zestien, dit schoot leek in eerste instantie totaal niet gevaarlijk en was zeer waarschijnlijk naast het doel gegaan. Echter werd dit schot in zijn baan half geblokkeerd door Gommans waardoor hij pardoes over de verbouwereerde Graus in het doel viel; 1-2. Hierna probeerde Grashoek nog aan te zetten, maar dit resulteerde niet meer in echte kansen. Grashoek was aangeslagen. Net op het moment dat de 2-1 een keer leek te gaan vallen viel de 1-2, en hier kon Grashoek zich maar moeilijk van herstellen. In de 88e minuut was het Someren dat aan alle onzekerheid, voor zover die er nog was, een einde maakte. Na een fraaie aanval aan de linkerkant werd aan een pass verstuurd naar de rechtsbuiten van Someren aan de andere kant, deze twijfelde geen moment en haalde verwoestend uit in de korte bovenhoek binnenkant paal; 1-3. Niet veel later klonk het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. Grashoek heeft zichzelf dus tekort gedaan, en onnodig verloren. Hierdoor neemt Grashoek momenteel de 7e plaats in de rangschikking in. Echter mag dit met een korreltje zout worden genomen aangezien drie van de vier ploegen een of zelfs twee wedstrijden nog moet inhalen.

Volgende week zullen er geen wedstrijden plaatsvinden wegens een beker/inhaal programma. De week daarna (26 oktober) volgt de uitwedstrijd tegen MULO 4, om 12:00 uur in Helmond.