Bij Grashoek zit even alles tegen.

SSA S.V. Lottum - GFC'33 1 (zon)

10 maart 2024 14:30

P.M.J. Peerenboom

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Het zit Grashoek bepaald niet mee in deze fase van de competitie die wel eens beslissend zou kunnen zijn. Inmiddels zijn de geel zwarten afgezakt naar een directe degradatieplaats en is het niet gelukt om de directe concurrenten waartegen het de afgelopen 3 wedstrijden speelde achter zich te laten. Zo ook afgelopen zondag tegen hekkensluiter SV Lottum-GFC’33. Al na 2 minuten ging de bal op de stip na een erg ongelukkige handsbal en scoorde Dion Coort de 0-1 vanaf elfmeter. 6 minuten later werd het zelfs 0-2 door Pim Kleeven waardoor de klus voor Grashoek wel heel erg zwaar werd. Ondanks deze vroege tegenslag herstelde de ploeg zich goed en kreeg het legio kansen om terug in de wedstrijd te komen. Maar de bal wou er gewoon niet in waardoor Grashoek wederom een gevoelige nederlaag incasseerde.

Het hele strijdplan van Grashoek kon dus al na 2 minuten de kast in en ditmaal niet door een fout maar gewoon een bal die ongelukkig van de voet op de hand van Stan Cuijpers sprong waar Stan verder ook weinig aan kon doen. En net als vorige week was Grashoek hierdoor even dizzy en profiteerde Lottum GFC hiervan. Uiteindelijk duurde het zo’n half uur totdat Grashoek echt hersteld was en kon het op zoek gaan naar de aansluitingstreffer. Remueldo Boermans kreeg hiervoor de grootste kans toen hij door Wouter van der Sterren vrij voor het doel werd gezet. Remueldo zijn inzet ging echter naast. Pal voor de rust was Coen Gommans ook heel dicht bij een goal toen hij bij de 2e paal vrij kon inkoppen maar de hoek was te klein om doelman Wilmer te verschalken.

Ook na de rust ging Grashoek door met aanvallen en deed dat vele malen beter als de week ervoor tegen Kronenberg. Er zat nu veel meer overtuiging in de aanvallen en er was ook een duidelijk plan. Er werd vooral gezocht naar de Grashoekse luchtmacht die met kopballen een aantal keren heel dicht bij een doelpunt kwamen. Ivan Muchak werd vooral gezocht maar de Grashoekse Oekrainer lukte het niet met zijn inzetten om doelman Wilmer te passeren. En die ene keer dat het wel lukte stond er een verdediger op de lijn die een zeker doelpunt kon voorkomen. Behalve Ivan kreeg ook Coen Gommans twee goede kop kansen maar ook hij kon de ban niet breken en het zelfde gold voor Wouter van der Sterren die met een vrije trap de doelman probeerde te kloppen. In de laatste minuten mocht Rens Hermans nog zijn debuut maken bij Grashoek maar de wedstrijd was toen eigenlijk al gespeeld want het heilige vuur was weer langzaam gedoofd. A.s. zondag gaat Grashoek op bezoek in Ysselsteyn waar het zichzelf veel plezier kan doen door een resultaat te halen want dat heeft de ploeg op dit moment nodig.

Door John Janssen