Grashoek verspeelt kostbare punten.

Sporting S.T. 1 (zon)

1 oktober 2023 14:30

J. Hertsig

Sportpark Kerkebos
Molenstraat 37
5866AA
SWOLGEN
tel. 0478-853722

Het is Grashoek niet gelukt om Sporting ST in eigen huis te verslaan. Nadat Ivan Muchak Grashoek in de 50e minuut op voorsprong had gebracht leek een overwinning binnen handbereik maar in de 80e minuut kwam de thuisploeg langszij. Daardoor verspeelde Grashoek kostbare punten tegen een ploeg die waarschijnlijk ook voor klasse behoud moet vechten.

Gedeeltelijk had Grashoek deze deceptie aan zichzelf te danken want de tegengoal had echt niet hoeven te vallen. Een vrije trap wegens onnodig reclameren was de inleiding waarna Ivan de bal heel ongelukkig kreeg aangespeeld en de bal verloor aan de Sporting ST spits die Koen met een strak schot passeerde. Heel lang leek het erop dat Grashoek een zeer moeizame en ongelukkige wedstrijd toch in haar voordeel wist om te buigen. Het zat Grashoek flink tegen in de eerste helft want trainer Jonn Smedts moest in de eerste 45 minuten maar liefs 4 keer gedwongen wisselen waaronder de gehele voorhoede. Luc van Oijen en Wouter van de Sterren gingen al in de eerste 20 minuten van het veld voor Remueldo Boermans en Wiktor Pryzbek. Tijdens de rust moesten Imre de Louw en Teun Janssen de strijd staken en kwamen voor hun Andy Hunnekens en Adriaan Oczkowski in het veld. Vooral in de eerste helft speelde dit Grashoek flink parten. Na een goede start zakte Grashoek flink weg en hielp het hiermee Sporting ST in het zadel. De thuisploeg kreeg na een zwakke start steeds meer vat op Grashoek en kon daardoor ook af en toe het doel van Koen onder vuur nemen. Heel erg precaire werd het echter niet waardoor beide ploegen met een 0-0 stand konden gaan rusten.

Na de thee was het duidelijk Grashoek dat uit een ander vaatje wilde tappen. Job Janssen was dicht bij de openingstreffer toen de keeper een afstandsschot van Remueldo los liet maar Job had niet genoeg tijd en ruimte om de bal voldoende richting te geven. Even later was het toch raak. Wederom verzorgde Remueldo de inleiding bij een vrije trap die hij mooi voorzette op Ivan die bij de tweede paal geheel vrij stond en de bal simpel kon intikken. Dit doelpunt brak de wedstrijd duidelijk open waardoor er aan beide zijde kansen ontstonden. Andy en Koen redden Grashoek van de gelijkmaker maar aan de andere zijde had de 2-0 ook kunnen vallen. Adriaan was 2 keer dicht bij een doelpunt, een keer met het hoofd en een keer kon hij alleen op de doelman afgaan maar hij miste de snelheid om zijn goede positie uit te buiten. Uiteindelijk viel de goal toch aan de verkeerde kant voor Grashoek. Andy Hunnekens liep in de hectische slot minuten nog tegen een terechte rode kaart aan vanwege natrappen toen hij geprovoceerd werd door een Sporting ST aanvaller. Met 10 man stelde Grashoek uiteindelijk een punt zeker maar dat was wel met een zure nasmaak want de 3 punten waren binnen handbereik geweest. A.s. zondag speelt Grashoek in eigen huis tegen Kronenberg.

Door John Janssen