Wilskrachtig Grashoek pakt tegen IVO eerste punt.

IVO 1 (zon)

24 september 2023 14:30

M. Dokter

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Door Piet Spee.

Als  de tegenstander sterker is kun je maar een ding doen met veel wilskracht de strijd aan gaan en keihard werken. En dan kijken hoe ver je komt. Grashoek trof bij de seizoensopening op De Peelrand zo'n opponent in  de voormalige 3e klasser IVO uit Velden. Bij zonnig herfstweer hebben de geelzwarten een pakkend gevecht geleverd. De bezoekers werden op 0-0 gehouden. Het leverde het eerste in punt in deze competitie op wat je mag betitelen als een bonuspunt. Het geeft moed voor dit zwaar seizoen. De wedstrijd stond niet op een hoog peil maar door de pakkende strijd  en hoog tempo ontwikkelde zich toch een amusant kijkspel al bleven de doelpunten ook uit.  Het wilde niet zeggen dat er niets te beleven viel. Veel duels werden op het scherp van de snede uitgevochten. Grashoek trapte af en kreeg na 8 minuten de eerste kans. Wiktor Pryzbek zag zijn schot voor langs gaan. Na 20 minuten van vrij evenwichtig spel ging IVO steeds meer druk uit oefenen.. Vooral  de opkomende Levi Franssen bracht meer dan eens de geelzwarte verdediging met Ivan en Tjerk en Koen in het doel  in de hoofdrol meer dan eens in het nauw. Na een half uur wedstrijd mocht Grashoek zich niet beklagen dat  het nog 0-0 stond. Grashoek zat aanvallend ook niet helemaal stil. In de 39e minuut glipte Job Janssen door de IVO-verdediging en kon volkomen vrij op het Veldense doel af gaan maar werd volkomen ten onrechte terug gefloten. Het bleef 0-0 en met deze stand werd ook de rust bereikt.
Het was te verwachten dat IVO er in het tweede deel van de wedstrijd nog een schepje bovenop zou doen. Het is een van de ploegen waarvan wordt verwacht dat zij in de titelstrijd gaat meedoen.  Trainer Jonn Smedts   wisselde drie keer ook genoodzaakt door blessures. Aanvoerder Burak Oosterveen verliet het veld voor Teun Janssen die goed inviel met aanvallend actieve acties.  Luc van Oijen kwam voor Job Janssen. en Randy Janssen verving de geblesseerde Rémueldo Boermans. IVO verhoogde de druk maar Grashoek liet zich niet zo maar van het veld spelen. Een geluk was dat de gasten enkele malen niet zorgvuldig met de kansen omsprongen.  Toen 70 minuten op de klok stonden leefde Grashoek nog steeds  en mocht stilletjes gaan hopen op een punt of bij de minder talrijke aanvallen op misschien nog meer. In de 87e minuut leek dan toch  de beslissing in het voordeel van de bezoekers vallen. Tot grote opluchting verdween een bal langs het lege doel. De scheidsrechter liet onnodig lang naspelen en kende IVO een vrije trap toe op een goede plek. Koen stond  op de goede plek en pakte zijn eerste nul. Eindelijk floot de scheidsrechter voor het einde en jubelde Grashoek voor  het eerste punt.  De volgende zondag reist Grashoek naar Swolgen om promovendus Sporting ST.te ontmoeten.  De fusieclub uit Swolgen/Tienray had een slechte start in Beringe en kwam bij BEVO met 5-1 onder de wielen.