Helden ook met 10 te sterk voor Grashoek

Helden 1 (zon)

Rob van der Sterren (penalty)
Freek Hermans
Ruben Hermans (schot)
Bas Wijnands (solo)

14 april 2024 14:30

J.A. van Geffen

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Ondanks een numeriek overwicht dankzij een rode kaart voor aanvoerder Freek Kessels is het Grashoek niet gelukt om Helden een hak te zetten in de weg naar het kampioenschap in de 4e klasse F. Uiteindelijk moest Grashoek terecht haar meerdere erkennen in Helden dat dankzij de nederlaag van Meterik as zondag mogelijk al de vlag kan hijsen. Voor Grashoek komen er nog 3 finales of misschien wel meer om het 4e klasseschap veilig te stellen.

Om van Helden punten af te snoepen moest alles goed gaan bij Grashoek en mochten er zeker geen fouten gemaakt worden. Helaas ging dat laatste mis want in de 19e minuut ging de Grashoek defensie in de fout toen geheel onnodig een penalty werd weggegeven en Rob van der Sterren dit cadeautje namens Helden graag verzilverde. Enkele minuten later claimde heel Grashoek ook een penalty aan de andere kant toen Wouter van der Sterren net iets te makkelijk naar de grond ging. De derby leek toch ten gunste van Grashoek te kantelen toen Helden na een dik half uur spelen met 10 man kwam te staan. Grashoek werd echter geconfronteerd met de beste defensie uit de klasse die ook deze middag meer dan solide stond. Pas diep in de eerste helft kreeg Viktor Przybek de eerste goede kans voor Grashoek uit een corner maar zijn schot vanaf 5 meter werd geblokt door de Helden verdedigers. Even daarvoor had Weslie Knapen de 0-2 kunnen scoren maar zijn gevaarlijke schot ging net voorlangs het doel van Grashoek.

De 2e helft was heel lang heel erg spannend maar dat kwam niet omdat Grashoek Helden onder druk zette want de 1-1 hing nimmer in de lucht. Het was vooral aan Helden zelf te danken dat het spannend bleef omdat het weigerde de 0-2 te scoren. Het verhaal was eigenlijk dat Grashoek probeerde de aanval te zoeken maar keer op keer strandde op de Helden defensie waarna de bal vliegens vlug naar de 2 Heldense voorwaartse ging die makkelijk konden profiteren van de ruimte die ze kregen. Vooral Ruben Hermans kreeg een paar goede mogelijkheden om te scoren. Uiteindelijk was het ook Ruben die bij zijn 3e grote kans in de 71e minuut dan toch het Grashoek net wist te vinden. 4 Minuten later maakte Bas Wijnands helemaal een einde aan het kleine beetje hoop dat er nog bij Grashoek was. Met een mooi solo wist hij de Grashoek defensie van zich af te schudden en kon doelman Koen Clephas de 0-3 ook niet meer voorkomen.

Grashoek gaat komende zondag bij de nummer twee Meterik op bezoek dat met 5-0 billenkoek kreeg van BEVO. Geen enkele reden dus om niet te geloven in 3 punten die ook meer als nodig zijn in het gevecht voor klasse behoud.

Door John Janssen