Eerste drie punten voor Grashoek

SSA S.V. Lottum - GFC'33 1 (zon)

15 oktober 2023 14:30

M.Th.A. Straatman

Sportpark Oud Aast
Broekhuizerweg 47
5973NW
LOTTUM
tel. 077-4631993

Door met 0-1 te winnen van SSA SV Lottum – GFC’33 heeft Grashoek zijn eerste overwinning binnen. Ondanks een ongeslagen status had Grashoek tot nu toe nog maar 3 punten verzameld doordat het 3 keer gelijkspeelde en dat schiet natuurlijk niet erg op. Tegen de fusie club uit Lottum Grubbenvorst werd dit aantal verdubbeld dankzij een doelpunt van Wiktor Przybek waardoor Grashoek steeg naar een gedeelde 4e plaats en nog steeds ongeslagen is.

De uiteindelijke beslissing van de wedstrijd viel al in de 2e minuut bij de eerste de beste aanval van Grashoek. Coen Gommans bracht op rechts Wiktor in stelling die aan een mooie solo begon. Wiktor leek te stranden maar weifelend optreden van de Lottum GFC defensie gaf hem de kans om de bal in de uiterste linker hoek te frommelen. Deze opsteker deed Grashoek duidelijk goed want de eerste 30 minuten liet Grashoek Lottum GFC alle hoeken van het veld zien en was het oppermachtig. De enige kritische opmerking was dat het hier verder geen rendement uit haalde maar voor de rest was het prima voetbal wat de ploeg van Jonn Smedts in deze fase liet zien. Heel even had Grashoek een moment van zwakte toen balverlies werd geleden en Lottum GFC gevaarlijk in een overtal situatie naar het doel van Koen Clephas kon opstomen. Goed ingrijpen van Levi Lopez Gonzalez ten koste van een gele kaart voorkwam dat Koen echt in actie moest komen.

Na de prima Grashoek periode herpakte Lottum GFC zich een beetje maar kwam niet veel verder dan de rand van de Grashoekse 16 meter waar Tjerk van Sleeuwen en Ivan Muchak heersten. Uit eindelijk zou het 90 minuten duren voordat Koen een schot tussen de palen kreeg te verwerken dat ook nog eens recht op hem af kwam. Aan de andere kant was Grashoek gevaarlijker. De ingevallen Teun Janssen testte de reflexen van de doelman met een keiharde schuiver. Imre de Lauw schoot over vanuit een moeilijke hoek en Remueldo Boermans had helaas zijn vizier niet goed staan toen hij vanaf 30 meter kon uithalen op een leeg doel. Tot de laatste minuten bleef het ondanks de machteloosheid van de thuisploeg gevaarlijk en zij kregen diep in blessuretijd ook nog die ene kans. Grashoek haalde opgelucht adem toen de Lottum GFC spits de bal over Koen maar ook over het doel lepelde vanuit een riante positie.

As zondag wordt er niet gevoetbald en zondag 29 oktober speelt Grashoek thuis tegen Ysselsteyn.

Door John Janssen