Invallers H.B.S.V. doen Grashoek de das om..

H.B.S.V. 1 (zon)

...
Luuk Neutelings (schot)
Job Janssen (intikker)
Jules Peeters
Bart Gubbels (afstandschot)
Morena Walda (schot)

4e klasse F

7 april 2024 14:30

D.H.F. Verstappen

Sportpark Schansheide te Venlo
Schansheideweg 9
5926RL
VENLO

Door Piet Spee.

Het zag er zo mooi uit in Hout-Blerick.  Bloeiende bomen rond het sportpark Schansheide. In het veld een goed voetballend Grashoek dat tegen de nummer 3 van de ranglijst  halverwege de tweede helft met 1-2 voorstond. De weg leek open naar drie kostbare punten. Niets wees er op dat daar verandering in zou komen.  Totdat H.B.S.V ging wisselen.. Rond de 70e minuut. Bart Gubbels en Morena Walda kwamen in het veld.  De eerste balberoering van Bart Gubbels vond plaats aan de rechterkant van het veld, ver van het doel van Grashoek. Doelman Koen Clephas  stond enkele meters voor zijn doelgebied. Bart Gubbels  had dit opgemerkt en moet hebben gedacht laat eens een schot wagen. Beetje door de wind geholpen stuurde de HBSVer  de bal met een grote boog  richting doel Grashoek. Het ronde speeltuig zeilde over Koen heen en ploft in het net. 2-2. De gevolgen waren catastrofaal. Enkele minuten later ontsnapte Morena Walda aan de Grashoek -verdediging, kon alleen  op Koen afgaan en de voormalige goaltjedief liet zich die kans niet nemen. 3-2. Het was de beslissende klap die Grashoek niet meer te boven kwam. Er werd twee keer  gewisseld. Rens Hermans kwam voor Adrian Marian Oczkowski.  Joeri van Haastert mocht zijn debuut maken ten faveure van Wouter van der Sterren. Grashoek probeerde het nog wel om in het laatste kwartier nog een één punt weg te slepen. Maar met het verstrijken van de minuten vedween ook de hoop op nog enig resultaat.
Grashoek moest aantreden zonder Rémueldo Boermans die wegens een blessure verstek moest laten gaan. Hij werd vervangen door Muchak vanaf het begin aan de start.
Het was voor Grashoek veel belovend begonnen.  De Poolse aanvallers van Grashoek zorgden voor doelgevaar.. Marian was er al na 2 minuten van door maar werd wegens buitenspel teruggefloten. H.B.S.V. had achterin veel lengte en controleerde de partij afdoende. Dit deden ook Ivan Muchak, Burak en Tjerk.. Een mooie mogelijkheid deed zich voor halverwege de eerste helft bij een vrije trap op de punt van de 16 meter. De trap van Wouter van der Sterren ging over. En dan de 33e minuut.. Adrian Marian Oczkowski  reageerde perfect op een doorsteekbal  en schoot de bal zuiver achter de HBSV-doelman. 0-1.  Zijn zesde treffer in Grashoek-dress.. Toch zou het niet voldoende zijn om met een voorsprong de rust te halen.  In de 40e minuut werd een knappe aanval van de thuisclub met een even  knap schot afgerond. 1-1. Pauzestand 1-1.
Na de rust hoefde de talrijke supporters niet lang te wachten om jubeltonen aan te zetten.  Aanzet hier voor gaf Job Janssen die na 53 minuten een mooie aanval vanaf de rechterkant met een doeltreffend schot afrondde.. 1-2. Grashoek leek op weg naar de derde zege op rij. Leek !!  Het zou eindigen  in een grote deceptie,. De grote stap die in de degradatiestrijd zou kunnen gemaakt werd niet gemaakt. Komende zondag wachtte weer een opgave  van formaat.. De a.s.  kampioen Helden komt naar de Peelrand. Men kan alleen maar hopen op een puntje als destijds in Helden.