Grashoek krijgt les in effectiviteit

Sporting S.T. 1 (zon)

Bas van Helden (schot)
Jona Heuvelmans (schot)
Joan Heuvelmans (solo)

4e klasse F

25 februari 2024 14:30

F.H. Habraken

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Grashoek heeft een gevoelige 0-3 nederlaag geleden tegen de combi vereniging Sporting ST uit Tienray en Swolgen. Vooral de manier waarop deed pijn en dat Grashoek hiermee ook nog een naaste concurrent voor lijfsbehoud hielp maakte de nederlaag nog zuurder. Sporting  liet zien hoe je de spaarzame kansen die je krijgt moet benutten. Grashoek kreeg net zo veel kansen als Sporting maar daar was telkens doelman Sem Custers een sta in de weg waardoor Sporting een terecht maar ietwat geflatteerde overwinning behaalde.

Al in de eerste helft lukte het Sporting om een optimaal resultaat mee de kleedkamer in te nemen. Grashoek had het betere van het spel en kreeg ook 2 goede kansen maar het was Sporting dat scoorde uit die ene kans die het kreeg. Een vlijmscherpe counter werd in de 38e minuut door Bas van Helden feilloos afgewerkt. De grootste kans van de wedstrijd voor Grashoek kreeg Wouter van der Sterren al in de 13e minuut. Een voorzet van Wiktor Przybek bracht Wouter alleen voor doelman Custers die met een prima actie een achtstand voorkwam. En dat zelfde deed hij direct na de 0-1 toen Coen Gommans de bal kreeg teruggelegd op de penaltystip en ook nu de doelman van Sporting een prima reflex liet zien.

Grashoek zal daarna in de 2e helft zeker het veld zijn ingestapt met het idee dat nog alles mogelijk was maar deze gedachte werd snel de grond in geboord. Door een foute inschatting en zwak ingrijpen kon Joan Heuvelmans in de 50e minuut vrij op Koen Clephas afgaan en was de 0-2 ook onhoudbaar voor de Grashoekse goalie. En diezelfde Joan Heuvelmans scoorde ook de 0-3 in de 56e minuut toen wederom heel veel mis ging bij Grashoek en de scheidsrechter ook nog eens niet voor buitenspel wilde affluiten. Na deze 2 doelpunten was de wedstrijd wel gelopen, Grashoek probeerde het nog maar het echte vuur was eruit. De ingevallen Adrian Hejduk kreeg nog een riante mogelijkheid maar ook in deze situatie was de doelman van Sporting de winnaar.  Ook een aantal afstandsschoten konden doelman Custers niet in verlegenheid brengen en het lukte ook centrale verdediger Ivan Muchak niet om de score iets dragelijker te maken toen hij mee naar voren ging in het laatste deel van de wedstrijd.

De les voor Grashoek was heel duidelijk, geen fouten meer maken en de kansen die je krijgt benutten. Dat kan Grashoek as zondag laten zien tegen en in Kronenberg wanneer het weer om hele belangrijke punten gaat.

Door John Janssen