Grashoek ontglipt zege in naspeeltijd.

Merselo 1 (zon)

Guus Achten (schot)
Tom Michiels
Mark Philipsen
Daan Hendriks
Kevin Poels (intikker)

5 november 2023 14:30

J.A.H. van Orsouw

Sportpark De Vloet
Grootdorp 99
5815AN
MERSELO

Door Piet Spee.

Het was bar en boos deze middag op het sportpark van Merselo in de gemeente Venray. Een harde wind stond van doel tot doel. Donkere wolken boven het veld waaruit  van tijd tot tijd vooral in de tweede helft de regensluizen werden opengezet. Scheidsrechter van dienst was Jordy van Orsouw uit Oss. Merselo kreeg in de eerste helft het voordeel van de natuurelementen  en haalde daar al snel voordeel uit. Het eerste schot op doel kwam toch van Grashoek maar vond de doelman op zijn post. Na 5 minuten was het meteen raak voor Merselo.  Guus Achten krulde de bal gejaagd door de wind in de linkerkruising. 1-0. Precies na 5 minuten zoals een week eerder tegen Ysselsteyn  keek Grashoek tegen een vroege achterstand aan. Grashoek pakte de zaken goed op en bleef van uit de mogelijkheden partij geven. En in de 21e minuut had zo maar de gelijkmaker kunnen van vallen. Een knap schot van Wouter van der Sterren kon de doelman van Merselo  nog net over de lat tippen. De thuisclub  kreeg de meeste mogelijkheden die  beperkt bleven tot een reeks hoekschoppen. Grashoek bleef vanuit de mogelijkheden voetballend prima overeind waardoor bij de rust nog steeds 1-0 stond en bleven er nog volop kansen voor de voetballers van De Peelrand om de stand een ander aanzien te geven.
In de tweede helft verslechterde de weersomstandigheden maar het strijdmoraal van beide ploegen bleef ongebroken. Grashoek kwam fel uit de startblokken. In de 47e minuut aan de linkerkant. Een mooie combinatie tussen het Poolse duo Wiktor Przybek en Adrian Marian Oczkowski werd door laatstgenoemde  met een knap schot onhoubaar voor doelman Davey Engels ingeschoten.  1-1.  De wedstrijd ging naar een hogere versnelling. Beide ploegen gingen nadrukkelijk op zoek naar de volle winst. Grashoek haalde er een aantal hoekschoppen uit die niets opleverde door de strakke wind. Langzaam begon men al gaan denken aan een punt. Tot de 82e minuut.. Aan de rechterkant in de buurt van de hoekvlag liet Remueldo Boermans een pegel los die doelman Engels bij de verste paal  totaal  verraste. 1-2. Daarna werden het hete. minuten. De volgelingen van trainer Fenne Smits gooide er nog een schepje bovenop.  Vrije trappen werden er uit gesleept die twee keer vanaf een goede plek werden overgeschoten. Verder had Koen uitstekende en zekere kijk op een paar gevaarlijke schoten. Het venijn zat hem echter in een hoekschop  van Merselo.  Die landde in de 93e minuut in het dicht bevolkte doelgebied. Men kreeg de bal niet weg gewerkt en invaller Mark Philipsen knalde de ronde knikker onhoudbaar achter Koen. 2-2. Nu de vraag hoelang laat de scheidsrechter nog doorspelen ?. Bij een overtreding Remueldo Boermans laaide de emoties hoog op.  Scheidsrechter Jordie van Orsouw die een redelijke wedstrijd had gefloten, trok meteen glad rood, terwijl geel ook had volstaan. Merselo ging ook nog  tegen het tiental van Grashoek op zoek naar de winnende treffer.  Gelukkig bleef dit Grashoek bespaard en hield men tegen deze lastige tegenstander met 2-2 toch één punt over. Grashoek zet de competitie voort op De Peelrand tegen HBSV uit Blerick.