Grashoek laat langs Kronenberg.

Kronenberg 1 (zon)

Quin Janssen (schot)
Ivan Muchak (intikker)

8 oktober 2023 14:30

P.M.J. Berben

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Door Piet Spee.

Grashoek en Kronenberg hebben een aantrekkelijke wedstrijd op de grasmat van De Peelrand gelegd.Lange tijd zag het er naar uit dat het team van trainer Patrick Houtappels de eerste driepunten mee naar huis zou nemen.  De oranjehemden hebben vanaf de 20e minuut
een 0-1 voorsprong gehad tot de 88e minuut toen Grashoek  de niet opgevende strijldlust zag beloond met de gelijkmaker en het derde gelijkspel in succes kon laten bijschrijven. De wedstrijd kende twee verschillende speelhelften. De eerste waarin Grashoek zich wat meer manifesteerde, de tweede aan de bezoekers die met een tweede treffer de partij op slot wilde gooien. En omdat dit niet lukte hield Grashoek hoop op tenminste één punt.
Om 14.35 uur gaf scheidsrechter Peter Berben, die een uitstekende wedstrijd floot, het begin signaal en trapte Kronenberg af.  Het eerste aanvallend teken kwam van Grashoek. Wiktor Przybek, de Pool in geelzwarte dress stuitte op Roy Oomen die een solide doelman zou blijken onder de Kronenbergse lat. Maar in de 3e minuut meldde zich Quin Janssen, één van de zes met de naam Janssen in het team van de Oranjehemden. Koen kon zijn inzet met de nodige moeite tot corner verwerken.  Er werd resoluut verdedigd met een paar trappen als vuurpeilen in de lucht.  Aanvoerder Burak Oosterveen proefde doelman  Roy Oomen  op zijn capaciteiten. Een schot van Job Janssen miste het doel op een haartje. In de 20e minuut verkeek Ivan  Muchak zich bij een counter op de bal. Quin Janssen kon alleen op Koen afgaan en schoof de bal onhoudbaar binnnen de palen.0-1 Grashoek moest in de achtervolging.  Deed dat met volle overgave. Er ontstonden mogelijkheden. De meesten konden als halve kansen worden betiteld.  Aan Kronenbergse zijde zorgde Quin Janssen voor de meeste dreiging. Bij de rust stond nog steeds de 0-1 op het scorebord.  Bij Grashoek kon worden vastgesteld dat het in de verdediging  aardig in elkaar zat. Het zorgenkind is de aanval.
In de tweede helft trok Kronenberg het initiatief naar zich toe . Er ontstonden enkele hachelijke momenten voor het doel van Koen. De Grashoekse sluitpost hield geconcentreerd  de controle.  Bij Grashoek zorgde Imre De Louw, Remulelde Boermans en Levy Lopez Gonzalez voor damp.  Een afstandsschot  van de ingevallen Teun Janssen suisde rakelings over de lat. Ondertussen sloop de klok steeds dichter naar de 90 minuten. De eerste nederlaag hing dreigend boven De Peelrand.. Dan kwam de 88e minuut.  De geelzwarten haalde een vrije trap in het druk bevolkte verdedigingsgebied. Stan Cuijpers belastte zich met de uitvoering. De nummer 11 van Grashoek liet de bal mutieus  in de melé van Oranjespelers neerdalen. Ivan Muchak zag een gaatje  en ramde de bal in het net. 1-1.  Dolle vreugde bij Grashoek. Het punt was echter nog niet binnen. De scheidsrechter liet zes minuten naspelen voordat het eindsignaal klonk. Grashoek was tevreden met het punt.. Kronenberg had wellicht op meer gehoopt. De volgende zondag speelt Grashoek in Lottum op sportpark Oud Aast tegen de combinatie Lottum/GFC, 33, die vandaag de eerste een verrassende  4-1 overwinning behaalde  in Beringe tegen BEVO..