Gevoelige nederlaag voor Grashoek in degradatiestrijd.

Kronenberg 1 (zon)

Roy Theeuwen (intikker)
Pim Wijnhoven (penalty)
Quin Janssen (intikker)
Thijs Janssen
afgschermd

4e klasse F

3 maart 2024 14:30

R.J.B.A. Benders

Sportpark De Heesbergen
Meerweg 71
5976NS
KRONENBERG

Door Piet Spee.

De wedstrijd op een zonnig  sportpark De Heesbergen  tussen Kronenberg en Grashoek  was voor beide ploegen van evenent belang. Voor thuisclub Kronenberg  stonden belangrijke punten op het spel om uit de degradatiezone  weg te komen. Voor de gasten uit Grashoek om er niet in te raken. Grashoek heeft de neerwaartse lijn in de terugronde niet kunnen stoppen. De geelzwarten  verloren de derde wedstrijd op rij. Met 3-0 was Kronenberg de baas. Grashoek staat nu onder de beruchte streep en zal een hele toer worden om daar weg te komen.  Trainer Jonn Smedts had Sjoerd Rijs met nummer 9 in de ploeg gehaald. Doel de haperende aanvalskracht leven in te blazen. Verder begon de 46-jarige spits Bas Gloudemans op de bank. Na het beginsignaal van scheidsrechter Benders uit Cuijk begonnen  beide ploegen behoudend. Veelvuldig werd elkaar de bal toegespeeld en hanteerde voorzichtigheid als moeder van de porceleinen kast. Sjoerd Rijs was regelmatig aan de bal. Kanssen sprongen er niet uit. De  dreiging van de oranjehemden was groter maar voorlopig hielden vooral Ivan en Tjerk de zaak onder controle. Tot de 43e minuut  een pingpong bal eerst gemist toch in het doel achter Koen belandde.Roy Theeuwen gaf de laatste zet. 1-0. De Grashoek verdediging was meteen uit het lood. Een minuut later ging de bal op de stip. Pim Wijnhoven scoorde .2-0. Een harde damper voor Grashoek deze 2-0 achterstand waarmee de rust inging.
Voor de tweede helft bracht Jonn Smedts  Bas Gloudemans voor Levy Lopez Gonzalves binnen de lijnen en Wiktor Przybek kwam Wouter van der Sterren vervangen. Voor werd  Sjoerd Rijs weggehaald  en meer naar achter belast met divensieve taken. Er kwam wat meer  druk. Grashoek speelde wat meer op de helft van Kronenberg. Maar omdat de oranjehemden meer snelheid in de ploeg hadden waren zij met snel uitgevoerde aanvallen het meest gevaarlijk. Dit leidde in de 53e minuut tot  de 3-0.. Quin Janssen kon gemakkelijk  de bal onhoubaar voor Koen in het doel schuiven. Wedstrijd gelopen . Grashoek wilde nog wel maar kon niet . Daarbij zat ook nog arbtrage  niet mee die twee keer een penaltygeval wegwuifde.  Grashoek ontsnapte een paar keer aan een nog hogere score. Een knal tegen de lat en een schot langs het lege doel hadden nog voor erger kunnen zorgen. De laatste actie was voor Grashoek. Imre de Louw loste een fraai schot maar de doelman van Kronenberg stond op de juiste plek. Met de stand 3-0 floot scheidsrechter  Benders voor het  einde. De volgende zondag wacht Grashoek een nieuwe degradatiekraker. Nummer laatst Lottum/GFC. 33 uit Grubbenvorst komt op De Peelrand op bezoek. Echt een wedstrijd van de waarheid.