Grashoek wint hectische derby

5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Met 3-1 heeft Grashoek het kelderduel tegen BEVO gewonnen en daarmee 3 zeer welkome en verdiende punten in huis gehouden. De basis voor deze overwinning werd gelegd in het tweede deel van de eerste helft waarin Grashoek een licht overwicht omzette in een 1-0 voorspring. In de tweede helft ontplofte de tot dan toe rustige wedstrijd toen Grashoek op 2-0 kwam en scheidsrechter Meisen het buitenspel signaal van de Beringse grensrechter negeerde. Na een afkoelingsperiode leek de wedstijd helemaal naar BEVO te kantelen toen zij snel 2-1 maakte en Grashoek door een 2e gele kaart voor Ivan Muchak met 10 man kwam te staan. BEVO wist echter niet te profiteren van deze overtal situatie. De grootste kansen waren voor het fel strijdende tiental van Grashoek waar Coen Gommans in de 88e minuut met de 3-1 de wedstrijd besliste.

BEVO begon goed aan de wedstrijd en zette vanaf de aftrap Grashoek onder druk. Dit leverde echter niets tastbaars op. Teun van der Elsen kreeg een goede schietkans maar zijn schot recht op de keeper was voor Koen Clephas een makkie. Heel langzaam nam Grashoek het initiatief over en kreeg het enkele corners en vrije trappen waar BEVO zichtbaar moeite mee had. In de 30e minuut scoorde Ivan Muchak de 1-0 met het hoofd toen BEVO een corner niet goed kon wegwerken en Stan Cuijpers een 2e voorzet kon geven die Ivan bij de 2e paal loepzuiver in kopte. Sam van Rijt had binnen een minuut de gelijkmaker kunnen aantekenen maar zijn frommel inzet ging net langs de paal.

Remueldo Boermans kreeg in het begin van de 2e helft een goede kop kans uit een vrije trap die hij net over kopte. In de 67e minuut kon de net ingevallen Adrian Hejduk op het Beringse doel afgaan en koos ervoor om de bal breed te leggen op de mee opgekomen Adrian Marian Oczkowski die de 2-0 scoorde waarna tot grote ergernis van BEVO de scheidsrechter dit doelpunt goed keurde. Na de afkoelingsperiode kwam BEVO door een penalty van Guus Delissen snel op 2-1 in de 70e minuut .Het was knap hoe rustig Grashoek bleef want de penalty was ook discutabel. Koen Clephas raakte duidelijk eerst de bal en toen pas de tegenstander. Toen Ivan Muchak 4 minuten later zijn 2e gele kaart kreeg leek de hele wedstrijd in Berings voordeel te zijn gekanteld. Het lukte BEVO echter niet om het Grashoek echt moeilijk te maken in dat laatste kwartier. BEVO voetbalde meer tegen zichzelf dan tegen Grashoek. Grashoek was heel dicht bij de 3-1 toen Adrian Marien weer prima werd bediend door de andere Adrian maar hij miste de bal voor een vrij doel op een haar. Even later scoorde Coen Gommans met het hoofd toch de bevrijdende 3-1 uit een vrije trap van Remueldo Boermans. BEVO verzuimde in de persoon van Kevin Vossen om de wedstrijd nog een apotheose te geven toen ook hij voor een vrij doel de bal over kopte. Helaas waren de Beringse gemoederen na het laatste fluitsignaal nog niet gezakt waardoor Trainer Ge Ummenthum bij het verlaten van het veld ook nog rood kreeg.

Door John Janssen SV Grashoek