Grashoek kansloos onderuit bij IVO.

IVO 1 (zon)

Koen Clephas (e.d.)
Lars van Wylick (schot)
Bram Kuijpers (penalty)
Bram Kuijpers (schot)
Bram Kuijpers (solo)
Coen Gommans (penalty)

4 februari 2024 14:30

L.G.A. Bos

Theo Lommen Sportpark
Oude Schandeloseweg 1
5941CZ
VELDEN

Door Piet Spee.

Op de groene kunstgrassprieten van het  Theo Lommen sportpark  was de start van de tweede competitiehelft tussen IVO en Grashoek al in een vroeg stadium beslist. Een flink aantal supporters  van De Peelrandclub die het slechte weer had getrotseerd zag tot hun ontzetting  IVO al op 3-0 staan, terwijl hun doelman nog geen bal had hoeven te pakken. Op de ranglijst was het verschil tussen beide clubs slechts drie punten en in de eerste wedstrijd had Grashoek een knap 0-0 gelijkspel geboekt. Nu was het na 5 minuten raak. Een corner vormde de inleiding. Doelman Koen Clephas  grabbelde de bal over de doellijn. 1-0. De Grashoekse sluitpost zo vaak de rots in de branding had duidelijk zijn dag niet en zag er na 10 minuten opnieuw niet goed uit toen Lars van Wylick een bal simpel kon binnen tikken. 2-0. Het werd na 18 minuten nog erger toen een aanvaller van de thuisclub tegen het gras werd gewerkt. Scheidsrechter Bos wees naar de stip en Bram Kuijpers schoot feilloos raak, de tiende treffer van de Veldenaar.  3-0. En toen moest de doelman van IVO nog zijn  eerste bal op doel krijgen. Grashoek ondernam pogingen om onder de druk uit te komen. Vooral Imre de Louw gooide zich manhaftig in de strijd en haalde er een corner uit die zonder resultaat bleef. de Louw  bleef voorop gaan in de strijd. Ook Wouter, Rémueldo, Levy en Tjerk onder aanvoering  van Burak roerde zich. Voorlopig  ging de doelpunten vloed liggen. Tot in de 38e minuten. Toen begon Bram Kuijpers aan de rechterkant aan een solo, liet de Grashoek defensie de hielen zien  en knalde de 4-0 achter Koen. Ook voor Grashoek kende de eerste helft een penaltymoment. Scheidsrechter Bos wilde er niet aan.  Een vrije trap genomen door Wouter van der Sterren oogde naar succes maar de thuisclubdoelman redde fraai.  Met de stand 4-0 werden de warme kleedkamers opgezocht. In de kleedkamer van Grashoek had trainer Jonn Smedts om het team op te monteren. Is daar aardig in geslaagd. In de gehele tweede helft lieten de geelzwarten zich nu veel meer zien. Toch kon niet worden voorkomen dat IVO de stand naar 5-0 tilde.  Bram Kuijpers, moeilijk te stoppen, wist zich vrij te spelen en knalde de bal onhoudbaar achter Koen. 5-0.
Grashoek kreeg zijn verdiende eretreffer. Scheidsrechter Bos kende ook Grashoek  een elfmeter toe.  Coen Gommans scoorde onberispelijk. 5-1.  Er waren nog drietal wissels.  Imre de Louw voor hem mag je het een publiekswissel noemen . Voor hem kwam Randy Janssen. Adrian Marian Oczkowski werd vervangen door Joris Fransen en Luc van Oijen nam de plaats in van Remueldo Boersma. In het laatste kwartier deden  beide ploegen nog pogingen om de stand te veranderen.  Voor Bram Kuijpers, met 12 treffers de nieuwe topschutter in 4 F  deed zijn best om nog eeen goaltje mee te pikken. Het was en bleef 5-1. Volgende week kan karnaval worden gevierd. De eerste volgende competitiewedstrijd wordt gespeeld op zondag 25 februari. Een heel belangrijke op De Peelrand tegen  Sporting  ST.