Grashoek niet opgewassen tegen Meterik

Meterik 1 (zon)

Giel Vullings (schot)
Bjorn Cuppen (vrije trap)
Rick Hesen (schot)
Piet Steeghs (schot)
Rick Hesen (schot)

26 november 2023 14:30

P. Ptak

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Grashoek is met 0-5 afgedroogd door een sterk en fel spelend Meterik. In de eerste helft kon Grashoek nog redelijk stand houden maar kwam het pal voor rust met 0-1 achter. Na de thee troefden de bezoekers Grashoek volledig af. Twee persoonlijke fouten waren de inleiding voor de 0-2 en de 0-3 direct aan het begin van de 2e helft waarna Grashoek instortte. Meterik profiteerde hier optimaal van door nog eens 2 keer te scoren.

In de eerste helft kon Grashoek nog redelijk standhouden. Met een flinke portie werklust werd Meterik beteugeld en lukte het ook om af en toe gevaar te stichten voor het vijandelijke doel. Meterik was voetballend wel de betere ploeg maar van een groot krachtsverschil was  op dat moment nog geen sprake. Koen Clephas moest wel een paar keer reddend optreden maar samen met zijn defensie leek hij stand te houden. Aan de andere kant was het eigenlijk net zo gevaarlijk. Grashoek verzuimde te profiteren van een paar overtal situaties waarin de eind pass net niet bij de juiste man kwam. Wouter van der Sterren was het dichts bij een treffer nadat hij een perfecte voorzet van Wiktor Przybek net over de kruising schoot. Diezelfde Wiktor zag doelman Aswin Dierx prima reageren toen hij vrij kon uithalen rechts voor het doel. Echter in de 39e minuut viel het doelpunt aan de andere kant. Giel Vullings kreeg net iets te veel vrijheid en scoorde het mooiste doelpunt van de wedstrijd door de bal onhoudbaar in de kruising te jagen. Stan Cuijpers kreeg hierna nog een kans maar zijn schot ging net naast.

In de tweede helft dacht heel Grashoek dat ze deze achterstand nog konden ombuigen maar Meterik startte fel en gaf Grashoek geen kans om deze hoop tot leven te wekken. Door twee verdedigingsfouten scoorde eerst Bjorn Cuppen de 0-2 in de 49e minuut en in de 52e minuut werd het 0-3 door Rick Hesen. Dit was de genadeslag en de Grashoekse kopjes gingen omlaag waardoor de geel zwarten daarna compleet werden overlopen en er niets meer lukte aan Grashoek zijde. Meterik walste over Grashoek heen en scoorde in de 74e minuut de 0-4 (Piet Steeghs) en in de 86 minuut zette wederom Rick Hesen de 0-5 eindstand op het scorebord. Inmiddels was het gaan regenen op de Peelrand en viel langzaam de duisternis in waardoor het decor zich helemaal aanpaste aan de Grashoekse gevoelens. Een wedstrijd om snel te vergeten. As zondag kan Grashoek zich revancheren in het uitduel tegen DEV in Arcen.

Door John Janssen