Grashoek komt net te kort.

H.B.S.V. 1 (zon)

4e klasse F

12 november 2023 14:30

Anoniem

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Grashoek stapte zondag flink teleurgesteld van het veld na de 1-2 nederlaag tegen HBSV. Alles wat geel zwart was had het gevoel dat er meer had ingezeten. Grashoek was zeker gelijkwaardig aan HBSV maar dat neemt niet weg dat er kleine verschillen waren waardoor de gasten aan het langste eind trokken. Zo was er weer een vroeg tegendoelpunt waardoor Grashoek achter de feiten aan liep en ook de smalle selectie knelde weer behoorlijk. Op het moment dat de ploeg over een dood moment heen geholpen moet worden zijn er niet de extra spelers die dat kunnen. Dat laatste punt is een gegeven en dat zal iedereen moeten accepteren maar die vroege tegendoelpunten daar kan aan gewerkt worden en dat zal ook moeten. Afgelopen zondag herstelde Grashoek de schade nog snel. In de 18e minuut scoorde Joep Smits met een vlijmscherp schot de 0-1. Maar 11 minuten later was het weer gelijk. Coen Gommans kon vanaf links een goed geplaatste voorzet geven waar Adrian Marian Oczkowski maar tegenaan hoefde te lopen. Met een simpele intikker liet hij de HBSV doelman kansloos. Het vervelende was dat Grashoek niet lang stand kon houden. HBSV kwam beter in het spel en voerde de druk op waardoor Grashoek achteruit moest. In de 40e minuut was de organisatie weg bij Grashoek en viel de bal ook nog precies lekker op de 11 meter voor de voeten van Siem Bessems die zich dit buitenkansje niet liet ontgaan, 1-2.

De beste fase van Grashoek kwam direct na rust. Toen had Grashoek zeker een doelpunt verdiend en ook moeten maken. Wouter van der Sterren claimde een penalty toen hij in de 16 meter ondersteboven werd gelopen maar scheidsrechter Mulder dacht hier anders over. Diezelfde Wouter was een paar minuten later heel dicht bij een doelpunt toen hij de bal mooi kon indraaien maar zijn schot ging net voorlangs. HBSV haalde opgelucht adem en dat deden ze zeker ook in de 60e minuut toen achter elkaar Teun Janssen en Wouter van der Sterren op korte afstand mochten uithalen maar hun inzetten miste zuiverheid om de doelman te verschalken. Na dit wervelende kwartier stokte de Grashoek machine echter en lukte het niet meer om HBSV onder druk te zetten. Ook met libero Ivan Muchak in de spits was er geen ommekeer meer mogelijk en kreeg HBSV nog de beste kansen omdat Grashoek risico’s moest nemen. Koen redde Grashoek een paar keer voor een nog grotere achterstand maar zelf scoren dat lukte Grashoek helaas niet meer. Zondag komt Helden in Grashoek op bezoek, een onvervalste derby waar Grashoek zich zeker weer wil laten gelden.

Door John Janssen