Grashoek laat zich overrompelen.

MVC 1 (zon)

Henk schepers (schot)
Stijn Rijkers (schot)
Tommy Geene (schot)
Teun vd Kam

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

12 oktober 2014 14:30

Laarhoven, S.

Al na 11 minuten was de wedstrijd Grashoek-MVC (de Mortel) eigenlijk al beslist. Dit had Grashoek volledig aan zichzelf te danken want MVC startte veel feller en scoorde in deze openingsfase 2 keer waarbij de Grashoek verdediging er beide keren niet goed uitzag. De eindstand wist Grashoek dankzij goed keeperswerk van Koen Clephas te beperken tot 0-3. Dankzij enkele fabuleuze reddingen in de 2e helft werd een blamage voorkomen.

Grashoek had zich niet goed ingedekt voor het duel tegen de nummer 2 van de 5e klasse E. Vooral in de eerste 11 minuten werd het verschil gemaakt en toen waren de geel zwarten nog niet bij de les. Over links kwam in die fase het meeste gevaar in de persoon van Stijn Rijkers die bij het eerste doelpunt de voorzet afleverde. Henk Schepers nam deze bal perfect aan en draaide goed weg van Luc Steeghs waarna de MVC aanvaller de hoek voor het uitkiezen had. Koen was hierbij totaal kansloos. En ook bij het 2e doelpunt dat werd gescoord door Stijn Rijkers kon Koen weinig doen. Te veel mensen bij Grashoek stonden te ver naar voren waardoor er bij een razend snelle counter van MVC een 1 tegen 1 situatie ontstond wat nooit had mogen gebeuren. MVC speelde dit perfect uit.

Nadat Grashoek een beetje was hersteld van deze flinke klap werd er geprobeerd het MVC doel te zoeken maar aanvallend was Grashoek te zwak om MVC überhaupt aan het wankelen te krijgen. Het was dan ook niet verwonderlijk dat het meeste gevaar van Grashoek uit vrije trappen kwam. Tim Koch was nog het dichtst bij een doelpunt toen zijn trap door de MVC goalie over de lat werd getikt. En bij de 2e vrije trap haalde een MVC verdediger de bal van de lijn waarbij Grashoek een penalty claimde omdat dit met de arm zou zijn gebeurd. Scheidsrechter Laarhoven uit Aarle Rixtel had dit echter anders gezien. Een gevaarlijk schot van de opgekomen Tim van Ophoven ging net aan de verkeerde kant van de paal.

Toch viel het doelpunt niet aan de Grashoekse kant. In de 30e minuut scoorde aanvoerder Tommy Geene de 0-3 door een bal die door Grashoek werd uitverdedigd in een keer op de slof te nemen. Dit was ook zeker de mooiste treffer van de dag.

Na de rust kwam Joeri Rijs in het veld voor de geblesseerde Tim Koch. Grashoek probeerde het weer maar zonder veel resultaat.  In de 60e minuut vestigde scheidsrechter Laarhoven nadrukkelijk de aandacht op zich door MVC een penalty cadeau te geven voor een lichte duwfout van Rick van Oijen in de 16 meter. Rick kreeg daarvoor ook nog een discutabele  gele kaart die niet zonder gevolg zou blijven. Koen mocht echter eerst aan de bak en slaagde feilloos in zijn missie door de inzet vanaf 11 meter van Henk Schepers prima te stoppen. Enkele minuten later was de wedstrijd voor Grashoek helemaal afgelopen want Rick van Oijen maakte weer een overtreding waarin de scheids de enige persoon op de Peelrand was die daarin geel zag. Het gevolg was natuurlijk duidelijk. Rood en Grashoek mocht met 10 man verder.

MVC kreeg nu nog meer ruimte en natuurlijk ook de kansen maar Koen wist de schade te beperken door nog enkele prima reddingen te verrichten. Aanvaller Teun Gommans werd nog gewisseld voor verdediger Daan van Bemmel wat natuurlijk ook meehielp om de situatie in de hand te houden. In de laatste 10 minuten maakte de 16 jarige Sil van Sleeuwen zijn debuut in de Grashoekse hoofdmacht. Hij kwam in het veld voor Joep Janssen. Dirk van Lierop mocht uiteindelijk voor een slotakkoordje zorgen door in de 85e minuut bij een aanval over links op de lat te schieten. Grashoek mag nu een weekje gaan rusten. Over 2 weken staat het uitduel tegen SPV op het programma.