Grashoek op dreef tegen Olympia Boys en wint met 4-0.

Olympia Boys 1

Wiktor Pryzbek (schot)
Coen Gommans (schot)
Wiktor Pryzbek (schot)
Jelle Peeters (intikker)

27 augustus 2023 12:00

Cendy van Ophoven

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK

Door Piet Spee.

Grashoek heeft de tweede oefenwedstrijd met overtuigend voetbal gewonnen.  Tegen 5e klasser Olympia Boys uit Ommel werd het 4-0. Al na 3 minuten liet onze Poolse clubgenoot Wiktor Pryzbek zich zien. Aan de de rechterkant trok hij er razendsnel tussenuit en bekroonde zijn solo met een loepzuiver schot onhoudbaar voor de Olympia doelman. De geelzwarten hadden meteen de smaak te pakken en bleven de verdediging van de gasten onder druk houden. Dit leidde  in de 17e minuut tot de tweede treffer. Coen Gommans  schoot onhoudbaar raak. 2-0.  Grashoek bleef  monter voetballen. En nog net binnen het eerste half uur werd het 3-0.  Wiktor scoorde zijn tweede doelpunt, een kopie van zijn eerste.  3-0 was de pauzestand.
In de tweede helft veranderde weinig aan het spelbeeld. Met Grashoek de meest aanvallende ploeg. Ook de gasten uit Ommel lieten zich nu meer op de helft van Grashoek zien. Daar heerste de verdediging  met Ivan Muchak  en Tjerk van Sleeuwen die niets weggaven. Na 59 minutem stond Jelle Peeters op de goede plek om de vierde goal in te tikken. 4-0. Het pleit voor de gasten dat zij niet opgaven waardoor de wedstrijd zijn aantrekkelijk karakter bleef houden. Na 70 minuten  raakte een Olympia aanvaller de paal. En in minuut 74 spatte een knal van Ivan op de lat van de gasten. Koen in het doel van Grashoek hield de nul en met de hoog verdiende 4-0 stand floot de uitstekende leidende scheidsrechter Cendy van Ophoven voor het einde van deze amusante oefenwedstrijd. De volgende Zondag begint de bekercompetitie. Grashoek 1 speelt op de Peelrand tegen RKSVO uit Ospel.