Grashoek te laat op gang in oefenwedstrijd en verliest van SVOC , 01

5985NM
GRASHOEK

Door Piet Spee.

Grashoek heeft het voetbalseizoen geopend met een oefenwedstrijd tegen SVOC , 01. Trainer Jonn Smedts had 18 spelers opgeroepen voor een partij tegen de  5e klasser van de fusieclub uir Oirlo en Castenray. Wegens een misverstand omtrent het aanvangstijdstip werd op de zonnige De Peelrand drie kwartier later dan gepland om 12.45 uur afgetrapt. Scheidsrechter was Cendy van Ophoven.  In de eerste helft hadden de gasten duidelijk het betere van het spel en vergaten niet dit uit te drukken in doelpunten. Vlotte combinaties leidde in de 20e en 25 minuut tot 0-1 en 0-2.Grashoek kon daar aanvallend heel weinig tegenover stellen. Gevaarlijke aanvallen waren heel spaarzaam en bleven beperkt tot een goed schot.  Rust 0-2.
Na de pauze veranderde het spelbeeld weinig. SVOC , 01 was niet meer zo dringend en Grashoek was aanvallend machteloos. Tot in de 80e minuut nieuw leven in de partij kwam. Stan Cuijpers stond aan de basis van een aanval die verder liep via Levy en Rik en de bal werd ingeleverd bij Imre de Louw. De nieuweling stond op de goede plek en knalde onhoudbaar raak. 1-2. Het werd nog even spannend. Zo waar leek nog in de laatste minuut  bij de hoekschop de 2-2 te vallen. Dit lukte net niet waardoor het 1-2 bleef.  De volgende zondag oefent Grashoek ook op de Peelrand  tegen Olympia Boys uit Ommel.