Zonnige zondag levert geen punten op tegen Roggel

S.V. Roggel 5 (zon)

Marco Sijben (kopbal)

30 april 2023 11:00

J. van Lierop

Sportpark de Peelrand
Helenaveenseweg 32
5985NM
GRASHOEK
tel. 077-3073871

Zondag 30 april. het is weer (letterlijk) zondag, tijd voor een lekker potje voetbal. Deze week op het programma; Roggel 5. De vorige keer werd er nog kansloos met 5-1 verloren op sportpark de Mössehook, zou er deze keer revanche genomen kunnen worden tegen onze directe concurrent om de 7e plek?

Het zou een lastige wedstrijd worden. Maar daarvoor eerst even een samenvatting van het weekend. En die kan deze keer kort én krachtig. Er werd namelijk maar door een enkeling echt doorgezakt, terwijl de rest (en vooral meerderheid) thuis lekker op de bank onder een dekentje te vinden was. Dat zou toch helemaal goed moeten komen met de kwaliteiten van de mannen van het Vierd!?

Nouja het Vierd? Bij aankomst op de zondagmorgen werd al snel duidelijk dat dit meer een jeugdteam was. Met afwezigheid van een drietal spelers, blessures, en een aantal spelers dat ons na de eerste helft zou verlaten, was het duidelijk dat de jeugd de toekomst zou moeten gaan grijpen. Daarom ook alvast dank aan; Luka, Mick, Luuk, Luc, Hans, en iemands naam die we wegens privacy verder niet in dit verslagen mogen noemen; D'n Donkere Tymo!

Na de warming-up was het tijd voor de opstelling. Daarin geen gekke dingen, de jeugd werd nog even rust gegeven, want wees eerlijk de oude garde van het Vierde heeft toch conditie genoeg! En daarin ook iets moois, Sil was namelijk samen met zijn vader in de basis te vinden. We mogen hopen dat Job over een 30 jaar nog steeds zo te keepen staat! Trainer piet had alles zo strak neergezet dat assistent Jesse er gewoon niks meer aan toe te voegen had.

Tijd om te beginnen!

Met nog even een gek gezicht. Een kind van 4 of misschien 6, weten wij veel, was namelijk mee het veld op gekomen en had zich de vlag in de hand genomen. Dit kon toch niet echt zijn? Voor even sloeg de twijfel bij iedereen toe, maar toen het startsignaal gegeven werd ,werd toch duidelijk dat hij alleen even mee wilde om te kijken.

En het was direct duidelijk dat het een moeilijke pot voor Grashoek zou worden. Het was namelijk Roggel dat als eerste gevaarlijk uit de bus kwam met niet één, maar, twéé schoten op de lat in korte tijd van elkaar.

Er moest dan ook met man en macht gewerkt worden om Roggel van het scoren te weerhouden. Dat leidde er vervolgens weer toe dat scheidsrechter van dien Jan van Lierop (of volgens sommigen Juan uit Mexico) vaak moest ingrijpen voor verschillende overtredingen aan beide kanten.

Helaas houdt het geluk een keertje op. Ofja nog niet! Roggel kreeg namelijk in 36e minuut een niet te missen intikker voorgeschoteld. Echter, de spits kon de druk niet aan en ramde de bal zo over het doel heen. Voortaan voorover hangen pietertje!

Maar, in de 39e minuut moest er toch even aan de handrem getrokken worden binnen de 16 meter. En ja hoor, penalty tegen. Het geluk was nu toch echt even op. De 0-1 was dan na een schuiver in de linkeronderhoek dan ook een feit.

Tijd voor rust.

Nu menig speler was vertrokken naar PSV-AJAX, was het tijd voor de jeugd om te laten zien wat ze in de mars hadden! En dat begon dan ook al direct erg gevaarlijk! Donkere Tymo wist namelijk het middenveld over te rushen en een bal op Luuk Vanlier te geven, die helaas niet wist af te werken. De 1-1 was ons voor nu door de neus geboord.

En het zou nog erger worden. Het was namelijk Roggel dat in de 51e minuut de 16-meter weer binnen wist te dringen. Weer even de handrem erop, en nogmaals een penalty. Ook deze kon benut worden via de paal. Geen 1-1, maar 0-2 op het scorebord.

Waar op het veld de sfeer ietswat gespannen was, was langs de lijn genoeg amusement voor iedereen. Zo was het de Roggelse rechtsbuiten, wiens naam ten gehoren was gevallen bij Jelle, die het moest ontgelden. Jesper werd van voor tot achter het veld overheen gecoacht door de Grashoekse aanhang. Alles om hem een betere voetballer te maken!

Zou er toch nog wat mogelijk kunnen zijn voor Grashoek?

Het antwoord daarop ja! Er werd weer eens gevaarlijk aangevallen. Zo was het Luuk die in de 64e minuut weer tot een gevaarlijk schot kon komen, Roggel was gewaarschuwd. Vervolgens werd er in de 68e minuut een corner geforceerd. Jordi kon aanleggen, een hoge bal, een kopbal van Donkere Tymo, en.....

Goal! De bal leek weliswaar van de lijn gehaald te worden, maar scheidsrechter Juan had goed door dat hij er allang overheen was geweest. De aansluitingstreffer was gemaakt; 1-2! Verder werd er in de 76e minuut nog een schot van Luc Bakker (die al eerder bij ons wist te scoren) van de lijn gehaald. Het zat ons weer eens even niet mee.

En het geluk was wederom voor even op. Er kon niet meer aangevallen worden, en vooral de verdediging werd in de minuten die volgden getest. Dat leidde er dan ook toe dan in de 88e én 89e minuut de 1-3 en 1-4 binnengewerkt konden worden. Een laaste schot op doel van Grashoek in de 90e minuut kon daar niets meer aan veranderen.

Eindstand; 1-4. We zullen maar zeggen dat er tenminste niet meer met 5-1 verloren was, dat is dan weer positief!

De middag kon vol goede moed vervolgens worden in de kantine waar er in een fijn gezelschap van alleen het Vierde en trouwe supporters gekeken kon worden naar Max Verstappen. Toen daar eenmaal gesloten werd, was het tijd om door te gaan naar Leanzo, waar tot in de laatste minuten vol spanning gekeken kon worden naar Ajax-Psv. Een hele mooie dag voor vele, met heel veel goudgele pretcilinders! Volgende week spelen we tegen koploper Irene 8, tot dan!

Eikel van de week; Timo Teeuwen, voor het veroorzaken van penalties

Screenshot_20230501_191401_Gallery.jpg