Grashoek 2 pakt eerste driepunter tijdens derby

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

5 oktober 2014 11:00

Door Rick Graus

Na pas twee punten te hebben gepakt in de eerste drie wedstrijden stapelde de druk zich op voor Grashoek. Echter onder typische herfst omstandigheden heeft Grashoek 2, in een boeiende doelpuntrijke wedstrijd, voor het eerst dit seizoen weten te winnen in de derby tegen en in Helenaveen; 2-4.

Nadat doelman Maarten van Teeffelen zich afgelopen week blesseerde tijdens een redding stond gelegenheidskeeper Rick Graus vandaag weer eens in de goal. De wedstrijd was echter nog nauwelijks vijf minuten oud wanneer hij voor de eerste keer de bal uit het net moest halen. Nadat Daan van Bemmel op de rand van de zestien werd verrast door een tegenstander in zijn rug en daardoor de bal niet kon wegwerken kon de bal zonder moeite in de hoek plaatsen; 1-0. Dit kwam ook mede doordat Graus amper zicht had op de bal doordat zijn medespelers hiervoor stonden. Een flinke tegenslag dus voor Grashoek, echter bleef Grashoek gewoon zijn eigen spelletje spelen met verzorgd voetbal. Dit deed Grashoek prima, onder druk werd bijna altijd voor de opbouwende oplossing gekozen wat resulteerde in de 1-1 van van Bemmel.

Na rust was het aanvoerder Ruud Boots die de doelman van Helenaveen kansloos liet door een van richting veranderd schot; 1-2. Zo’n tien minuten later viel echter weer de gelijkmaker. Een speler van Helenaveen zag dat doelman Graus wat voor zijn lijn stond en verraste hem met een mooie boogbal; 2-2. Een kleine domper voor Grashoek, want zij hadden het beste van het spel en creëerde zodoende een paar goede kansen. Dit bleven zij hierna ook nog gewoon doen. Onder andere de goed spelende B-speler Robin Winkens had met zijn rush meer kunnen betekenen, maar hij liet het na zijn actie te belonen met een doelpunt. Niet veel later was het toch Winkens die, op aangeven van de uitstekend spelende Joep Philipsen, Grashoek weer op voorsprong zette; 2-3. En rond de 80e minuut viel dan toch de ietwat verlossende 2-4 van Thom van Mullekom, die de schitterende boogbal van Philipsen maar hoefde in te koppen net voor de doellijn. Hierna kwam Grashoek niet meer in gevaar en sleepte het de eerste overwinning van het nog prille seizoen binnen.

Volgende week volgt de thuiswedstrijd tegen Someren 6, om 12:15 uur op Sportpark de Peelrand.