EERSTE DRIE PUNTEN GRASHOEK

Mannen zondag, 1, 5e klasse E

28 september 2014 14:30

Fransen, W.H.G.

Na een nederlaag en 2 gelijke spelen heeft Grashoek afgelopen zondag haar eerste overwinning binnen gehaald. Ondo uit Heusden werd in een zeer spannende en gelijk opgaande strijd met 3-2 geklopt. Nadat Grashoek in de 32e minuut achter was gekomen maakte het snel gelijk in de 37e minuut door aanvoerder Tim van Ophoven. Direct in de eerste minuten van de 2e helft werd het 2-1 door Benny van Berlo  waarna Ondo in de 78e minuut op 2-2 kwam. Uiteindelijk werd Teun Gommans de matchwinnaar door in de 86e minuut de 3-2 te scoren.

De wedstrijden tussen Ondo en Grashoek zijn vaak gelijk opgaande wedstrijden waarbij Grashoek statistisch vaak aan het einde aan de winnende kant staat. Zo ook afgelopen zondag want Grashoek en Ondo waren zeer aan elkaar gewaagd.

Het duurde lang voordat de wedstijd echt los kwam want in de eerste 30 minuten gebeurde er heel erg weinig voor beide doelen. In de 32e  minuut werd deze ban gebroken door Ondo. Een scherpe voorzet vanaf rechts werd puik op het voorhoofd van een Ondo aanvaller gelegd die de score al telde. Waren daar niet de handen van Roel Geurts die een treffer voorkwamen. Scheidsrechter Franken uit Boukoul was barmachtig voor Roel door hem geel te geven maar de penalty kwam  natuurlijk ook nog. Koen Clephas zat heel dicht bij de inzet van Freek Raijmakers maar Koen kon helaas de 1-0 niet voorkomen. Grashoek had echter snel een antwoord klaar want 5 minuten later zag Tim Koch bij een Grashoek aanval dat Tim van Ophoven vrij kon opkomen op het middenveld waarna een onhoudbare kanonskogel volgde die de Ondo goalie alleen maar kon nakijken. Een heel mooi doelpunt dat Grashoek zichtbaar vertrouwen gaf. Benny van Berlo was voor de thee nog dicht bij de 2-1 maar hij kon de pass van Dirk van Lierop niet genoeg richting geven om tussen de palen te belanden.

Na de pauze maakt Joeri Rijs een hele goede inval beurt voor de moe gestreden Roel Geurts. Bij Grashoek bleef het daardoor lekker lopen en al snel werden daar de vruchten van geplukt. Bas Maessen profiteerde van de chaos in de Ondo defensie en vond de vrij staande Benny van Berlo die genoeg tijd had om de hoek uit te zoeken en al koppend Grashoek in de 49e minuut op 2-1 te brengen.

Natuurlijk probeerde Ondo daarna het tij te keren maar Grashoek bleef de wedstrijd goed controleren. Bas Maessen was zelfs heel dicht bij de 3-1. Alleen voor de Ondo doelman wist Bas de bal net niet goed vaart te geven waardoor hij net voor de doellijn door een Ondo verdediger weg kon worden gehaald. Toch liet Grashoek zich nog verrassen. In de 78e minuut werd invaller Roy Lammers de diepte in gestuurd waarbij de Grashoek defensie niet kordaat genoeg ingreep en Roy vrij makkelijk de 2-2 scoorde.

Grashoektrainer Brahim Akechtabou wisselde daarna Bas Maessen en Joep Janssen voor de jongelingen Leike Cuijpers en Freek van Oijen die het prima deden in die laatste cruciale  minuten waarin Teun Gommans in de 86e minuut uiteindelijk de winnende 3-2 scoorde. De goal van Teun was een intikker nadat Tim Koch uit een vrije trap de lat had geraakt en Teun er als de kippen bij was om de bal erin te tikken. Daarna was Grashoek nog 2 keer heel dicht bij de 4-2. Zowel Tim Koch (vrije trap) als Teun Gommans (solo) raakten nog de lat. Het slot akkoord kwam echter toch weer van de gasten. Koen Clephas moest alles geven om de overwinning binnen boord te houden. Met zijn hoofd hield hij in de 101e minuut een loeihard schot vanaf 7 meter uit het doel waarna de Grashoek doelman ietwat groggy maar happy de overwinning kon gaan vieren waarin hij zeker een groot aandeel had.

Volgend week speelt Grashoek de derby tegen Helenaveen. Helenaveen uit is een moeilijke wedstijd voor Grashoek maar de overwinning tegen Ondo zal de geel zwarten goed hebben gedaan. Wie weet zit er een verrassing in het vat.

Luc Steeghs en Rick van Oijen in een felle strijd verwikkeld om de bal