H.B.S.V. 6 - Grashoek 4

...

Mannen zondag, 4, 6e klasse 23

5 oktober 2014 12:00

In tegenstelling tot vorige week waren de Poolse mannen al vanaf de eerste minuut klaar wakker. Een uitstekende pass van laatste man  Marcin Kalbarczyk op de bewegelijke  Patryck Lelek werd door deze linker spits met een mooie schuiver in de verre linker hoek buiten bereik van de keeper binnen geschoten.  Enkele minuten later werd hij weer vrij voor de keeper gezet maar helaas ging zijn  schot naast en in de zelfde minuut werd een loep zuivere hoekschop  van spits Marcin Koskoszka op de lat gekopt door laatste man Marcin Kalbarrczyk .  Voortdurend  hielde we de H.B.S.V. mannen onder  druk wat verschillende hoekschoppen opleverde . In de 19 minuut wist Piotr Nowak (Oko) uit een van de hoekschoppen met een schitterende kopbal bijna de 2-0 te scoren maar helaas ging de bal keihard langs de verkeerde kant van de paal. De 2-0 liet echter niet lang op zich wachten Grashoek 4 was op alle fronten beter en men wist elkaar door goed samenspel te vinden. In de 28 minuut liet spits Marcin Kokoszka  uit een assist van Tomasz Kolski de verdiende 2-0 aantekenen.  Hoewel er nog verschillende kansen werden gecreëerd  duurde het toch tot de 42ste  minuut voordat Oko met een fantastische trap van buiten het zestien meter gebied de Houtblerickse doelman het nakijken gaf. De voorsprong van 0-3 was dik verdient. 2 Minuten later was het weer raak. Nu was het Michal Landzinski die op een diepte pass van Tomasz Kolski  net voor rust de stand op 0-4 bracht. De herbata (thee) smaakt met zo’n voorsprong natuurlijk heerlijk. Na de rust met vijf wissels ging het iets minder voortvarend. H.B.S.V. was iets meer aan de bal dan in de eerste helft  dit resulteerde in de eerste 20 minuten in een licht overwicht. Het was ook de periode waarin zij hun enigste doelpunt van de wedstrijd maakte en zodoende de eer wisten te redden. In de laatste 10 minuten waren er nog verschillende mogelijkheden .Uiteindelijk werd de 1-5 eindstand gerealiseerd door een voorzet  van spits Marcin Koskoszka die op een sublieme wijze tot doelpunt werd verwerkt door Oko. De dik verdiende overwinning werd door het hele team en enkele supporters met enthousiasme aan de dug-out begroet. Een mooi schouwspel dit enthousiasme.  Radek Orzol zal nog zorgdragen voor een verslagje in het Pools.

Wedstrijdverslag in het Pools door Radek Orzol

Preteji pagajušaja nedela, lai atbilstu Polijas komandu HBSV 6 SV Grashoek 4 naca ara no tunela, it ka vina bija izsalcis gry.Od jau sakotneji steidzas uz uzbrukumu, un pec kada laika cela šo efektu veida merku lidz 0! 1 Ar tiešo brivsitienu loti precizs pieteikumu Marcin Kalbarczyk japaredz, ka caurlaide Patrick Lelka un šo situaciju vien izstieptu vartsargs HBSV! Pec dažam minutem Patrick bija vel viena iespeja, bet minimali przestrzelil stabam! Nakamaja minutes priekšrocibas SV Grashoek 4 ieverojami paplašinats, ko varetu redzet pec tris soda sturi, pie kura vina izredzes bija Michael Kalbarczyk tacu vina raidita bumba lidoja garam amata un tad, kad vinš dabuja vina sitiens galva shot aizstaveja ar lielam grutibam kartotaju HBSV 6.Równiez sturi, vina izredzes bija Piotr Nowak, tacu vina sitiens off merkis!
SV Grashoek 4 visada zina bija labaks neka jusu pretinieki, un pec 28 minutem darbibas un administrešanas Kolas centra priekšu Toms Marcin Kokoszka guva vartus pec 2: 0

Kaut SV Grashoek 4 domine šo komandu HBSV 6 divas reizes neizdevas apdraudet merki apsarga Janusz Draszewski.Mimo vel izdevigaka situacija Grashoek komandas nespeja gut vartus, bet ta ka vinš saka polu sakot "kas ir aizkavejusies, tas nav begt," un 42 minutes fantastisks shot veica Peteris Nowak (OKO), un vartsargs tikai noskatijas bumbu krišanas vartos, tacu 44 minute savu otro palidzet ar speli, kas padarija Tomass Kola idealu administracija rikojas Michael Ladzinskiego un vinš bija gotten garam vartsargs nakamaja reize tiesnesis beidzas bramkarza.Po atbalsts galvenais pusi pec SV Grashoek 4 vadija komandu HBSV 6 4 0!

Gada otraja pusgada treneris SV Grashoek veiktas piecas izmainas sava sakuma, bet vinš izskatas nedaudz sliktak neka pirmaja pusgada, kas rezultata merki pret komandu no Grashoek, bet pec 10 minutem, otraja puse SV Grashoek atkal nak, lai kontroletu speli.
Vina merkis bija ieguva ar Dorian Kuchar tacu vina prieks nebija ilgs, jo izradijas, ka vinš bija ar Offside stavokli, bet bridi velak pec ievadišanas Martin Kokoszki lidz Petera Nowak šis otrais raidija savu otro merki ir meczu.Jak izradijas Peteris Nowak tas merkis noteikti rezultatu sanaksmes un tris punkti devas uz Grashoek un speletaji komandai neslepa savu prieku un gandarijumu pec pedeja mati!

Gr.Radek