Grashoek steelt punt bij NWC

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

21 september 2014 10:00

Door Rick Graus

De geel-zwarten uit Grashoek moesten vandaag hun tweede uitwedstrijd spelen in het Brabantse Asten tegen de in het oranje spelende NWC 6. In een niet vrij hoogstaande wedstrijd die werd gecontroleerd door NWC wist het zwak spelende Grashoek uiteindelijk toch een punt te stelen; 2-2.

Meteen vanaf het eerste fluitsignaal was het NWC dat controle nam over de wedstrijd. Grashoek kwam amper aan de bal, en die keren dat de bal wel in het bezit was werd de bal al snel weer verspeeld. Desondanks was de eerste grote kans voor de gasten. Na een prima voorzet vanaf rechts werd de bal vanaf de tweede paal op doel getrapt en leek deze over de doel lijn te gaan, echter leek de grensrechter van NWC nergens iets van te weten en liet zijn vlag laag hangen waardoor de scheidsrechter, die het niet goed kon zien, gewoon liet doorspelen. Desondanks was het toch NWC dat scoorde. Na een miscommunicatie tussen Ruud Boots en Rick Graus in de verdediging van Grashoek kon de vrij opkomende man vanaf het middenveld zomaar de vrij lopende spits inspelen, die deze uitstekende kans niet onbenut liet en alleen voor de goal keeper Maarten van Teeffelen verschalkte; 1-0.

Direct na rust was het weer raak voor NWC. De linkshalf van NWC kon zomaar oprukken vanaf de flank en speelde drie man voorbij alvorens hij vanuit de korte hoek aantekende voor de 2-0. Zo’n 20 minuten later was het de in de rust ingevallen Daan van Bemmel die met een uitstekende rush vanaf de linkerflank de opkomende Andy Hunnekens bediende, waardoor Hunnekens de aansluitingstreffer kon binnen schieten; 2-1. Grashoek had weer hoop op een goed resultaat, en dit resulteerde ook in enigszins beter veldspel en een paar prima counters. Na weer een snelle aanval van Grashoek vanaf de zijkant werd een voorzet door een verdediger van NWC in eigen doel geschoten; 2-2. Hierna kreeg Grashoek nog één grote kans op de 2-3 toen van Bemmel en Pijnenburg het moesten opnemen tegen een verdediger en de doelman van NWC, echter werd dit niet goed uitgespeeld waardoor deze grote kans onbenut bleef. NWC liet het dus na om voor rust al de genadeslag uit te delen en mag zodoende achteraf op de blaren zitten doordat het bij een 2-2 eindstand bleef.

Volgende week is de eerste thuiswedstrijd van het seizoen voor Grashoek. Op sportpark de Peelrand zal Grashoek om 12:15 uur aanvangen tegen Deurne 5.