Grashoekse comeback niet genoeg voor minimaal één punt

Mierlo Hout 7 (zon)

Grashoek 2

... (schot)
... (schot)
... (intikker)
... (intikker)
Puk van Oijen (intikker)
...

Mannen zondag, 2, 5e klasse 18

14 september 2014 12:00

Door Rick Graus

Op een druk sportpark De Beemd in Helmond wist Grashoek 2 een 4-0 achterstand net niet om te buigen tot minimaal een punt. Uiteindelijk verloor Grashoek van Mierlo Hout 7 met 4-3. De gastheer speelde voor het eerst in haar schitterende nieuwe tenue en dat deed ze zichtbaar goed. De Brabanders speelde veel feller en fysiek sterker dan de gasten uit Limburg. Hierdoor stond het in de eerste helft al 3-0, mede door onoplettendheid van de Grashoekse verdediging. In de rust kwam de 15-jarige debutant Sjoerd Rijs in het veld, hij nam de plek links op het middenveld op zich. Echter kwamen de gasten kort na rust zelfs op een riante 4-0 voorsprong, waardoor alle hoop voor Grashoek vervlogen leek. Niet veel later kreeg een speler van Mierlo Hout na de zoveelste (slimme) overtreding een gele kaart waardoor hij 10 minuten het veld uit moest. Dit bleek voor Grashoek het startsein eens een tandje bij te gaan zetten. Dit resulteerde enkele minuten later in de 4-1 door Puk van Oijen, die na een goed uitgespeelde aanval de bal zo kon binnentikken. Vier minuten later was het Wouter van der Sterren die alleen op de keeper af ging, met een schitterende lob verschalkte hij de doelman en zorgde zodoende voor de 4-2. Enkele minuten later was het weer de uitstekend spelende van der Sterren die met een prima schot aantekende voor de aansluitingstreffer, 4-3. Hierdoor mocht Grashoek na een geweldige comeback nog hopen op een puntje of misschien zelfs wel drie punten. Deze hoop bleek echter snel vervlogen, er werd nog prima gevochten voor elke bal alleen echte kansen werden er niet meer gecreëerd. Hierdoor ging Grashoek 2 na een barslechte eerste helft en een geweldige tweede helft toch met nul punten naar huis.

Volgende week staat weer een uitwedstrijd op het programma, en wel in Asten tegen NWC 6 om 10:00 uur.