SV Grashoek behaalt knap 1-1 gelijkspel tegen ASV'33

21 september 2014 14:30

Kleijn, P.M.J. de

door Piet Spee

Grashoek kende in Aarle Rixtel een droomstart.  De wedstrijd was nog geen minuut oud en het stond al 0-1.  Na een afgeslagen aanval pikte Dirk van Lierop de bal op en stuurde een pas richting  Joep Janssen, die op volle snelheid een ASV verdediger er uit liep.  Joep had goed het oog op de meegekomen Vincent van Roij, gaf op het juiste moment de bal door aan de 17-jarige youngster, die beheerst de bal achter doelman Marnic van Rosmalen schoot.  Mooi doelpunt. 0-1.  De thuisclub reageerde geschokt. Dit had men duidelijk niet verwacht tegen een ploeg die de vorige week nog in het naburige Lieshout met 6-0 had verloren.  Het duurde tot de 19e minuut eer ASV  tot een gevaarlijke aanval kwam.  Toen bleek ook  dat Grashoek in Koen Clephas een soliede sluitpost had. Een harde schuiver van Thomas Fritsen  verwerkte Koen knap tot hoekschop. Vervolgens soleerde Joep Janssen langs een aantal verdedigers maar kwam een mannetje teveel tegen.  ASV ging nu echt aan de gelijkmaker denken. Aanvoerder René De Vries kwam vrij Koen die geen krimp gaf. ASV bleef wat sterker, kreeg kansen bij vrije trappen, die niet echt gevaarlijk waren.  Het zag er naar uit dat de geelzwarten ongeschonden de rust zouden halen. Jammer genoeg gebeurde dit niet. In slotminuut van de eerste helft werd  Dennis Verbakel aan de linkerkant geheel vrij gelaten. Zijn schot zou een gemakkelijke prooi voor Koen zijn geworden, doch Roel  Geurts  zette er zijn voet tegen waardoor de bal in eigen doel vloog. 1-1 bij de rust.

In de tweede helft ging de thuisclub er serieus werk van maken om de drie punten thuis te houden. Ze kreeg daar ook een aantal vrije kansen voor. De eerste al na 50 minuten. Thomas Fritsen schoot vrijstaand hoog over.  Voor het zelfde geld had het in de 54e minuut  1-2 kunnen staan.  Doelman van Rosmalen haalde met een knappe reflex een harde knal van Dirk van Lierop uit de kruising.  Bij ASV probeerde spelmaker Ronny Heijmans het spel steeds meer naar zich toe te trekken. De van Gemert overgekomen  Heijmans was de sterkhouder bij de roodwitten.  Naarmate de wedstrijd vorderde voelde  Grashoek dat hier één punt viel te halen. Strijdvol en geconcentreerd bleven de geelzwarten vechten voor een punt. Dat kostte ook veel kracht. Voor het laatste kwartier sprak trainer Brahim Akechtabou zijn piepjonge bank aan. Joeri Rijs (17), Leike Cuijpers (15 en Sil Van Sleeuwen (16) kwamen in het veld. Voor Sil zijn debuut in de geelzwarte hoofdmacht.  Het veld verlieten Vincent van Roij, Dirk van Lierop en Benny van Berlo.  De jeugdige invallers stelde niet teleur en hielpen Grashoek met veel flair en inzet door de eindfase. Na het laatste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Peter de Kleijn uit Uden stond de 1-1 stond nog steeds op het scorebord . Voor Grashoek voelde dat ene punt als een overwinning. Bij de thuisclub heerste het gevoel dat men twee punten had laten liggen.       Zondag  is Grashoek op De Peelrand gastheer van ONDO uit Heusden. De geelzwarten gaan voor de eerste overwinning.